Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anteckningar vid slide to unlock

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-10-03 14:32

Finns det någon application som gör så att man får anteckningarna att hamna där man har slide to unlock eller finns det någon inställning?

Skulle vara sjukt smidigt att man kunde läsa vad man behöver göra idag, eftersom då blir man påmind om det varge gång man tar upp telefonen, eftersom jag är ganska glömsk av mig så glömer jag bort att kolla i anteckningar!

''
Addox
''

Det finns jailbreak-apps som gör att kalendern syns på lock screen.
Om inte jailbreakad: nej.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2009-10-03 17:32

ajfan då men ska jailbreaka den snart, vad heter appen?

Jag har för mig att det finns en app där man kan skriva små anteckningar och sedan spara dessa i "Bilder". Tanken skulle då vara att man tar bilden och sätter den som bakgrundsbild.

Lite omständligt förstås, men kanske det enda sättet på en telefon som inte är jailbreakad... (jag tycker alltid att det är lika obekvämt att skriva på "svengelska"...:) )

• Medlem
  • Mjölby
  • 2009-10-04 09:51

ofan det vore ju ändå ganska så smidigt eftersom att det inte finns något annat prgoram får försöka leta i appstore efter programet så kanske jag hittar det.

att ingen har utvecklat ett program så att det går att göra så .. :S. för jag hade så på min sony ericsson och det var ett välanvänt program.

Ursprungligen av Addox:

ajfan då men ska jailbreaka den snart, vad heter appen?

IntelliScreen använder jag.
LockCalendar finns något som heter med.
Om någon månad släpps SmartScreen.
Bara att googla på dem.

Ursprungligen av Addox:

ofan det vore ju ändå ganska så smidigt eftersom att det inte finns något annat prgoram får försöka leta i appstore efter programet så kanske jag hittar det.

att ingen har utvecklat ett program så att det går att göra så .. :S. för jag hade så på min sony ericsson och det var ett välanvänt program.

För att Apple inte tillåter så klart.
Men, faktum är att för något år sedan skickade Apple in en patentansökan om just detta, kanske kommer någon gång i framtiden.

1
Bevaka tråden