Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem tar mitt minne?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter med en Macbook pro som är två år gammal och jag har pumpat in 4 gig i ram. Men det är något program eller nått som snor all datorkraft. iStat menar att applikationerna heter WindowServer och WebKitPluginAgent. What to do?

Helt plötsligt kommer dem och snor min tysthet med att piska fläkten och plocka minne. Helt sjukt!

WebKit är motorn bakom Safari och många andra webbläsare. Det låter på det du säger som om en insticksprogram till den som ligger bakom. Prova att starta om din webbläsare, alternativt logga ut och sedan in igen för att se om det ligger kvar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-04 11:55

I Snow Leopards Safari så hanteras plugins så som t.ex Flash, vad jag förstått, med WebKitPluginAgent. Anledningen är att om en plugin kraschar så ska den inte ta med sig hela Safari. Så om du har SL & är inne på en sida med mycket flash-prylar som snurrar (typ aftonbladet) så kommer den sno åt sig en hel del processor-kraft. I tidigare versioner & i andra webbläsare så rapporteras det på programmet i sig.

ahh då förstår jag. Så egentligen är det Safari som är boven. Fast det kan ju kvitta om det är safari, då vet jag att det inte ligger något annat program som pajar. Får väl använda mig av mindre antal fönster och flikar. Tack för svaren!

Ursprungligen av jokarlsson:

ahh då förstår jag. Så egentligen är det Safari som är boven.

Nej, det är ett plugin som tar kraften. Till exempel Adobe Flash. Det är alltså inte Safari i sig som är boven.

1
Bevaka tråden