Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GPS har slutat funka....

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-05 09:29

Hej
Förra söndagen så slutade min gps på iphonen att funka. Det är den 3G och jag stod och köade för den så det är ingen garanti kvar...
Jag har sett att vissa blev av med sina GPS funktioner när de uppgraderade till 3.0 men jag kör 3.1 och har kört det sedan det som och det har funkat klockrent, tills GPSen dog... Nu kör den bara triagulering, enligt Motion X.
Jag har gjort den total återställning och ingen skillnad. Den är inte jailbreakad men upplåst.

Någon som har någon idé?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-05 11:54
Ursprungligen av chrisse:

Hej
Förra söndagen så slutade min gps på iphonen att funka. Det är den 3G och jag stod och köade för den så det är ingen garanti kvar...
Jag har sett att vissa blev av med sina GPS funktioner när de uppgraderade till 3.0 men jag kör 3.1 och har kört det sedan det som och det har funkat klockrent, tills GPSen dog... Nu kör den bara triagulering, enligt Motion X.
Jag har gjort den total återställning och ingen skillnad. Den är inte jailbreakad men upplåst.

Någon som har någon idé?

Jag har haft samma problem med just Motion X. Men startade jag Kartor och lät den hitta min position med GPS, så funkade Motion X också efteråt...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-05 12:07

När jag kör Kartor sätter sig den blåa pricken på närmaste mobilmast och säger att jag är där och program som visar vilken hastighet man kör i (typ Speed) kommer aldrig igång. Det bara blinkar en satellitsymbol hela tiden.
Har nu även slängt Motion X och startat om för att se om det mirakulöst skulle göra någon skillnad men det gjorde det inte...

Ibland kan det (av nån anledning) ta olidigt lång tid för vissa telefoner att hitta satelliterna. Hur länge väntar du? Låt telefonen ligga tills den hittar.. låt det ta en halvtimme om det är det som krävs!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-05 18:02

Hmmm jag har bara testat i 15 min så jag testar lite längre denna gång då. Men tidigare så har den hittat rätt efter MAX 2min och det är det som ger mig känslan av att GPSantennen har gått sönder...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-05 22:22

35min senare.... ingen skillnad fortfarande triangulering....

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-06 09:04
Ursprungligen av chrisse:

35min senare.... ingen skillnad fortfarande triangulering....

Bara en dum fråga: du har den liggande med fri sikt mot himlen? Alltså inte mitt inne i juset/lägenheten?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-06 12:42

Den har stått i fönstret i sin docka med ström hela tiden.
Men tack för omtanken

det verkar luta mot att skruva isär och kolla om någon kabel är lös...

Har du Wi-Fi påslaget? En del har problem med att GPS:en inte fungerar i 3.1 om Wi-Fi är av.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-28 22:09

Nu funkar min gps igen.
Jag köpte en ny baksidan men gpsantenn och allt från www.ubreakifix.com för $129 och nu funkar det finfint. Man fick t.o.m. ett nytt batteri på köpet.
Det tog en vecka sedan fanns den i brevlådan.
Bytet tog bara 20 min och var inte så avancerat.
Jag tycker att det var smidigt och om man inte är rädd för att skruva och har problem är det bara att köra, tycker jag.

1
Bevaka tråden