Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Hämtningsfel" i iPhone p g a två olika konton

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

någon som kan hjälpa mig med detta?

Har skaffat en ny iPhone 3GS i stället för min gamla iPhone, och ungefär samtidigt bytte jag mailadress (=kontonamn i iTunes Store).

Det som har hänt nu är att min nya iPhone 3GS "vill" hämta musik från det "gamla" kontot (efter första synken, det som låg inne i min iMac sedan förra luren), men då får jag bara "hämtningsfel" som felmeddelande på iPhonen (3GS)...

Kruxet är att den hela tiden ligger och "slår" och vill ansluta till iTunes genom att fråga mig efter kontonamnet, men det funkar ju inte...

Någon som varit med om något liknande...??!

Tack på förhand!

Jag har ett liknande problem.
Har i min ägo två iTunes-konton, ett svensk och ett amerikanskt.
Men jag kan inte hämta musik från något av dessa konton.
Podcasts och apps går bra, men inte musik. Det blir hämtningsfel.

Köper jag musik i min iPhone måste jag ladda ner den på datorn.

Ytterligare ett problem är att min telefon inte ens vill spela upp musik från mitt amerikanska iTunes som är inhandlad tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-14 18:10

Om jag köper musik via min iPod Touch över WLAN så får även jag "hämtningsfel" och måste ta hem musiken via min dator - suger kraftigt!

  • Medlem
  • 2009-10-15 11:50

Liknande fel för mig. Försökte köpa musik till Iphonen via 3G men får "hämtningsfel". Pengarna har dock dragits från kontot. Applesupport hänvisar till Telia och Teliasupport hänvisar till - Just de ! Apple. Kul

1
Bevaka tråden