Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

p800 bluetooth -hur?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-01 11:14

hur fungerar egentligen bluetooth över Isync till en telefon som P800. är det bara synkronisering, eller kan man även föra över tyngre filer, som mp3 o.s.v som jag vill ha i telefonen? och installera program?man kanske ska skaffa en smartcard reader/writer för detta behov i stället?

nån som vet?

OJ!

Jag skrev nästan samma fråga 2 minuter efter dig!!! Vilket sammanträffande!

Jag undrar över filöverföringen via USB-docken. Men svaret på din fråga är JA, det är mycket smidigt.
Markera filen du vill skicka. Gå till SERVICES/SEND FILE TO BLUETOOTH DEVICE... Klart.
Finns ett snabbkommando på detta. Har provat att skicka mellan två Bluetooth-Macar och det funkar suveränt. Går i ca 50K/s, det kommer det inte att göra till telefonen dock. Min T68i tar emot med ca 5K/s borde vara samma på din P800.

Du behöver inte installera nått nytt program (som ändå inte funkar). Det är bara i den elaka PC-världen som du behöver göra sånt...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jocke Anka
OJ!

Jag skrev nästan samma fråga 2 minuter efter dig!!! Vilket sammanträffande!

Jag undrar över filöverföringen via USB-docken. Men svaret på din fråga är JA, det är mycket smidigt.
Markera filen du vill skicka. Gå till SERVICES/SEND FILE TO BLUETOOTH DEVICE... Klart.
Finns ett snabbkommando på detta. Har provat att skicka mellan två Bluetooth-Macar och det funkar suveränt. Går i ca 50K/s, det kommer det inte att göra till telefonen dock. Min T68i tar emot med ca 5K/s borde vara samma på din P800.

Du behöver inte installera nått nytt program (som ändå inte funkar). Det är bara i den elaka PC-världen som du behöver göra sånt...

Nja, när jag tankar upp mp3:s till min P800 så går det i 25kb/s MED bluetooth.

1
Bevaka tråden