Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

blackra1n är ute!

Tråden skapades och har fått 108 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-11 12:17

blackra1n
Klicka på den underbara windowsloggan där nere och så jailbreakar den på ett klick

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-11 12:20

Jailbreakar ja. Men låser inte upp basebandet eller aktiverar iPhonen om den är köpt låst.

Blackra1n är endast för riktigt aktiverade iPhones som man vill jailbreaka. Alla andra måste vänta på en ny version utav PwnageTool eller liknande.

//Rob

Senast redigerat 2009-10-11 12:37
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-11 12:37

Jasså, inte så konstigt att jag inte får det att fungera med min Iphone 2G, kan inte aktivera den :/

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-11 12:41
Ursprungligen av adam_:

Jasså, inte så konstigt att jag inte får det att fungera med min Iphone 2G, kan inte aktivera den :/

Precis, blackra1n hacktivatar inte telefonen. Så om du inte kör den officiella operatören så fungerar det inte.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-11 15:42

Jag läste på iPodTouchFans forum att Cydia inte fungerar... Någon som vet något mer om detta? Känns ju lite ovärt att breaka igen om man inte kan få ner programmen man använder.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-10-11 16:43

jag har en 3GS som jag jailbreakat med blackra1n. Cydia och allt fungerar hur bra som helst!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-11 16:46

Okaj. hur går man till väga?
Uppdatera iPoden i iTunes och sen köra Blackra1n?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-11 18:20
Ursprungligen av ecth:

Okaj. hur går man till väga?
Uppdatera iPoden i iTunes och sen köra Blackra1n?

iClarified - Tutorials

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-11 19:21

Man måste (enligt iClarifields kommentatorsfält) tydligen avaktivera brandvägg, virusskydd och hela tjosan. Det känns ju lite konstigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-11 20:14

på en lagligt upplåst 3GS fungerade det klockrent bakom firewall med och AV .

Hmm.

Har en iPhone 3GS med Telia och tänkte Jailbreaka. Den har aldrig varit unlocked eller jailbreakad innan. Har senaste firmwaret och basbandet.

Kan jag använda mig av Blackra1n?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-11 21:05
Ursprungligen av blodsugare:

Hmm.

Har en iPhone 3GS med Telia och tänkte Jailbreaka. Den har aldrig varit unlocked eller jailbreakad innan. Har senaste firmwaret och basbandet.

Kan jag använda mig av Blackra1n?

Vad är ditt syfte?

Jalbreaka. Inte låsa upp.

Smidigaste jailbreaken hitills! Inte utan att jag blir imponerad...

Fungerade med brandvägg och antivirus påslaget

Funkade fint här med

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-10-11 23:31

fungerade klockrent!

Någon som kört detta på sin 3GS med 3.1 än?

edit: Kunde inte hålla mig. Fungerade finfint, körde det från WinXP SP3 på bootcampen.

Senast redigerat 2009-10-12 02:43
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-12 07:22

Där drog jag igång.
So far:
- Tankat Blackra1n
- I-pluggning av iPod Touch 2G 3.0
- Tryckt på uppdatera (3.1.2) (Hämtar filen.)
------------------------------------------------------------
- Uppdaterat till 3.1.2, sitter och väntar på säkerhetskopiering
(- Konstaterar att applikationen MakeItMine fortfarande fungerar. Carrier och banner är "redigerade". Dock finns inte applikationen kvar.)
- Låter det regna
- Fick panik när jag, utan att stänga ner iTunes, lät det regna. "Bla bla bla, återställ" skrek iTunes, men efter den automatiska reeboten så funkar det fint
- Cydia är nedladdat.
- Blackra1n applikationen är avinstallerad.
- Går in på Cydia för att checka läget. Status: Reorganizing > lock screen > Loading data (Efter att ha startat Cydia igen. Det ser ut som vanligt, förutom att "changes-uppdateringssiffran" blinkar) > Complete uppgrade > Cydia startar om > SBSettings ligger under "System".
- Allt gick i alla fall smärtfritt.

Free the iPhone/iPod!

Senast redigerat 2009-10-12 08:17

OK så låt se om det är någon med:

3Gs och med 3.1 eller 3.1.2 som ÄR opperatörslåst och har lyckats med att använda denna för att jailbreaka?!

Ursprungligen av IcemanCharlie:

OK så låt se om det är någon med:

3Gs och med 3.1 eller 3.1.2 som ÄR opperatörslåst och har lyckats med att använda denna för att jailbreaka?!

Ja, det fungerar.

Blackra1n jailbreaks iPhone OS 3.1.2 | iPhone Atlas - CNET Reviews
Jailbreak har inget med operatörer att göra.

Nu skall jag hem och jailbreaka

Och detta klarade inte ens pwnage tool , vad säger man

Hur funkar syncningen med iTunes efter regnet?

- Slice -

Teliaköpt 3Gs med Teliaabb.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-12 11:13

@ Slice: Synkningen fungerar jättebra. Om du läser vad jag skrev ovan så fick iTunes spel när jag precis hade jailbrekat, men Blackra1n startar om iPoden direkt efter breaket och då var det lugnt

Har jag missupfattat skall man behöva köra detta varje gång telefonen stängs av ?
Att den tappar teathring mode eller vad jag läste..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 11:40
Ursprungligen av @ndreas:

Har jag missupfattat skall man behöva köra detta varje gång telefonen stängs av ?
Att den tappar teathring mode eller vad jag läste..

iPhone fungerar galant men på iPod Touch 3G är jailbreaken tethered - startar du om den måste du köra blackra1n igen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-12 11:41

@ FreddeB: Vet du även hur det kommer sig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 11:48
Ursprungligen av ecth:

@ FreddeB: Vet du även hur det kommer sig?

Nope, och geohot har inte twittrat ngt om anledningen till varför ipt3 beter sig annorlunda

Ursprungligen av ecth:

@ FreddeB: Vet du även hur det kommer sig?

Det har med hårdvaran att göra... Är du tekniskt intresserad får du läsa in dig på bloggar/twitter typ...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-10-12 13:37

Är det någon som gjort jailbreak i windows under parallels eller vmware? Provade i parallels men blackrain krashar..

Ursprungligen av Robban B:

Är det någon som gjort jailbreak i windows under parallels eller vmware? Provade i parallels men blackrain krashar..

Har säkert med att den delar I/O med Mac os X att göra. Ta tag i första bästa polare med PC och fixa. Man behöver inte ens ha Itunes installerat som jag förstått det...

Bevaka tråden