Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kör folk JB utan att verka veta varför?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Något jag noterat den senaste tiden (eller ska vi säga sen Iphone kom till Sverige) är att det finns en väldigt massa människor som hetsar och vill ha Jailbreak... Utan att egentligen veta vad de ska ha det till?

Med första generationens Iphone var det ju rätt givet, då det var enda sättet att bruka den i Sverige. Det var också min första anledning till att köra jailbreak och unlock. Så är det inte numera. Träffade senast igår en kompis-kompis som hade Iphone 3GS jailbreakad. När jag frågade vad han hade för coola applikationer visade det sig att det enda han skaffat var cyntacts (eller vad det nu heter). När jag visade saker som biteSMS, Backgrounder och SBsettings blev han helt till sig.

Är det bara jag som uppfattat att "vanligt folk" inte vet varför de jailbreakar utan gör det bara för att "man ska göra det"?

Håller med dig om att det är lite onödigt att jailbreaka en iphone om man inte har anledning att göra det. Har själv inte JB min iphone, men det är just för att jag inte har något behov förr en JB.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 17:12

@PeeMan, det kanske är den lille rebellen i trebarnspappan med ett tidigare infantilt intresse för eff.org, creative commons och med ett förflutet som aktiv på scenen som JB:ar bara därför att han kan?

Eller så är det något annat. Jag vet inte så noga,kanske är det en jättestor bulle, som man kan gå in i, med djur som man kan klappa o sen blir det bara svart?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-17 14:53

Anledningar till att jailbreka:
Upplåsning
Cydia
SBSettings
Winterboard

Jag måste säga att SBSettings är helt underbart!

• Medlem
  • 2009-10-17 15:23

Rensar lite slask.
Admin

1
Bevaka tråden