Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone skickar anrop ut mot nätet - ta bort -hur då?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-19 11:05

Hej,
Någon som har ett tips.
Såfort iPhone får sitta i dockan till iMacen så börjar den efter en stund skicka en massa anrop ut mot internet.
( iPhonen har ett antal program installerade.) Nu börjar it avdelningen bli lite trött på detta då den fyller deras
Firewall logglista och segar ner systemet. Någon som har ett tips? Vi har provar och testat med att stänga av Push,
men det hjälper inte.

Mvh
Magnus

Hej! Mina tips är att inaktivera WIFI på Iphone, samt radera APN. Då kan inte din Iphone koppla upp sig mot nätet.

APN raderar du under inställningar - allmänt - nätverk - mobilt datanätverk.

Det BORDE fungera.

Good luck

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-19 13:11

Hej Wilhelmsson,
Nu tog jag bort det som stod vid APN , online.telia.se....
WiFi avstängd...
Återkommer...

Ursprungligen av agnwik:

Hej Wilhelmsson,
Nu tog jag bort det som stod vid APN , online.telia.se....
WiFi avstängd...
Återkommer...

Synd, har inga fler tips, men håller med Goflorp !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-19 13:23

Hej,
Nej ingen skillnad med API avstängd.
Mvh
Magnus

jag tror inte ett dugg på att en liten iphone kan sega ner "systemet".

Stänga av wifi borde ju räcka om man inte vill använda nätet på den.

Ursprungligen av =JoNaZ=:

jag tror inte ett dugg på att en liten iphone kan sega ner "systemet".

Stänga av wifi borde ju räcka om man inte vill använda nätet på den.

Nötterna borde ju lära sig hur man konfigurerar en brandvägg istället.
Det är ju inga stora datamängder som skickas.

Det låter som väldigt mycket svepskäl av några anala typer som helst hade sett att alla hade kört spectronic-telefoner eller något.

Säg till dem att en IT-avdelnings syfte är fanimej att vara till för användarna och se till att företagets IT-saker fungerar. Har man problem får man väl lösa det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-19 17:24

Byt IT-avd.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-19 23:24

Jag säger samma som på det andra iPhoneforumet du postade.

Sluta kör DI604 som brandvägg.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-10-20 08:12
Ursprungligen av agnwik:

Så fort iPhone får sitta i dockan till iMacen så börjar den efter en stund skicka en massa anrop ut mot internet. (iPhonen har ett antal program installerade.) Nu börjar it avdelningen bli lite trött på detta då den fyller deras Firewall logglista och segar ner systemet. Någon som har ett tips? Vi har provar och testat med att stänga av Push, men det hjälper inte.

Kan du berätta lite om vad som skickas? Och vart? Det är annars lite svårt att komma med något konkret på en så icke-konkret fråga.

I och med att du skriver IT-avdelningen och deras brandvägg så kan vi åtgå från att det bara handlar om WiFi och inte om GSM/EDGE/3G så din IT-avdelning med stor säkerhet inte sköter din teleoperatörs brandvägg. Det sagt om detta. Återkom med mer information.

Push-tekniken har inget med vad din maskin gör utan är ju vad andra (bara Apples?) servar skickar till dig. Så den borde rimligen heller inte vara boven i dramat.

Varför skickar den en massa just när den sitter i dockan? Min iPhone funkar med WiFi även om den inte sitter i dockan. :-D. Och inte skickas anrop via USB och ut på nätet när den sitter kopplad till en Mac - framförallt inte när appsen och/eller iTunes inte ens är aktiva/startade :-D. Jag tror att IT-avdelningen driver med dig. Eller så är dom fullständigt korkade och har andra problem som inte alls har med en liten iPhone att göra.

Ursprungligen av Zimmerman:

Varför skickar den en massa just när den sitter i dockan? Min iPhone funkar med WiFi även om den inte sitter i dockan. :-D. Och inte skickas anrop via USB och ut på nätet när den sitter kopplad till en Mac - framförallt inte när appsen och/eller iTunes inte ens är aktiva/startade :-D. Jag tror att IT-avdelningen driver med dig. Eller så är dom fullständigt korkade och har andra problem som inte alls har med en liten iPhone att göra.

Håller med. Tror faktiskt också att de driver med dig agnwik.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-20 10:40

Hej,
Tråkigt med all pajkastning....
Fortfarande ingen lösning på varför iPhone skickar en massa anrop ut mot internet och olika IP-adresser runt om i världen. Det blir ca 60-70 sidor med logg varje dag. Företaget använder en Smoothwall-brandvägg.

Mer förslag någon?
Mvh
Magnus

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-20 10:43
Ursprungligen av agnwik:

Hej,
Tråkigt med all pajkastning....
Fortfarande ingen lösning på varför iPhone skickar en massa anrop ut mot internet och olika IP-adresser runt om i världen. Det blir ca 60-70 sidor med logg varje dag. Företaget använder en Smoothwall-brandvägg.

Mer förslag någon?
Mvh
Magnus

Du nämde att du hade "ett antal program" installerade på iphonen. Vilka?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-10-20 12:15
Ursprungligen av agnwik:

Fortfarande ingen lösning på varför iPhone skickar en massa anrop ut mot internet och olika IP-adresser runt om i världen. Det blir ca 60-70 sidor med logg varje dag. Företaget använder en Smoothwall-brandvägg.

Du får nog komma med mer konkret information. Ändå. Ge oss vilka adresser etc så kan vi uttala oss bättre. Just nu kommer du inte få mer än gissningar som bäst...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-20 21:03
Ursprungligen av agnwik:

Hej,
Tråkigt med all pajkastning....
Fortfarande ingen lösning på varför iPhone skickar en massa anrop ut mot internet och olika IP-adresser runt om i världen. Det blir ca 60-70 sidor med logg varje dag. Företaget använder en Smoothwall-brandvägg.

Mer förslag någon?
Mvh
Magnus

Du svarar ju inte på frågorna....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-20 10:43

Hur vet du/ni att det är iPhonen som skickar paket och inte Macen? Har telefonen tilldelats egen IP adress?

Ge oss några av IP-adresserna den connectar till så löser vi det

Den kan ju omöjligen skicka någonting om den inte har en uppkoppling, t.ex Wifi.

Ge lite mer info som FreddeB säger så ska vi nog hitta en lösning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-20 11:44

Fast tar man bort den från WIFI, dvs att den endast kör edge/3g så är den helt oberoende av nätet ju.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-20 22:12

Vore ju lite ballt om han JBat med en botnet preparerad IPSW Hursomhaver, jag säger troll eller att detta är ngn med en dlink 604 och utorrent som är osäker på alla anrop

Prove me wrong

1
Bevaka tråden