Efter att datorn vaknat upp från vila eller startats upp fungerar det inte att klicka med styrplattan genom att trycka ned den. Det låter som vanligt men ingenting händer. Något märkligt är kanske att efter att man klickar 5-6 gånger t.ex. på en länk så fungerar det, och då kan man klicka överallt som vanligt igen - i det fönstret/programmet. Byter man program är det samma visa igen. Men som sagt, problem visar sig oftast efter vila och försvinner oftast efter några minuter, men det är ack så irriterande under tiden. Jag känner inte igen problemet från 10.5, men det är förstås möjligt att någonting har hänt med datorn sedan 10.6 installerades, så jag är inte helt säker på att det är ett mjukvarufel även om det låter mest troligt. Finns det någon annan känner igen det här? Skulle ju förstås även vara intressant att veta om det är någon annan med samma konfiguration som INTE känner igen det.
Tacksam för svar!
Edit: jag har läst lite om liknande fall på internet men jag vet inte om någon lösning presenterats.