Men det argumentet är ju detsamma som att inte låta mig bestämma vad jag är villig att betala för. Tror knappast målgruppen för den kameran är speciellt priskänslig ärligt talat.
Sen är det ganska stor skillnad på ca 12 minuter film (som den fixar idag) och 30 min.
Det räcker väl att de lägger till ytterligare stöd för ett modernare filsystem. Så väljer jag själv om jag formaterar kortet med FAT32 eller HFS+. De lagrar ju redan filmerna i QT-container, vilket inte alla videoredigeringsprogram i hela världen klarar att läsa. Sen är det ju operativsystemet som läser filsystemet, inte mjukvaran som importerar, vilket gör att det är där stödet måste finnas. Nu använder man minsta gemensamma nämnare, med alla omoderniteter och begränsningar som det innebär. Knappast en framtidssäker strategi.
Jag spelar emellanåt in konserter, teatrar och liknande, men då är jag hänvisad till min HV30 som inte klarar mer än 1080i (men kan tappas direkt i datorn vilket innebär >60min video). Det vore kul om man kunde använda 5D:n istället och få full HD på filmen.