Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om nya Apple Remote (2009-10-20)

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-12-07 14:36
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Har du tagit bort parningen från din gamla Remote?
Jag kör en av mina med min Apple TV. Funkar alldeles utmärkt.

Nej. Måste man det? Ska prova.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-12-07 14:39

Tack Benjamin! Nu funkar det. Man var tvungen att ta bort den gamla parkopplingen.

Ursprungligen av Macus:

Tack Benjamin! Nu funkar det. Man var tvungen att ta bort den gamla parkopplingen.

Gott! Enjoy!

Hej
Har problem med att koppla min Apple Remote till min MacBook
HJÄLP!
Vad kan jag göra?

Ursprungligen av Aleeex89:

Hej
Har problem med att koppla min Apple Remote till min MacBook
HJÄLP!
Vad kan jag göra?

Börja med att beskriva problemet lite mer specifikt.

Ursprungligen av Aleeex89:

Hej
Har problem med att koppla min Apple Remote till min MacBook
HJÄLP!
Vad kan jag göra?

Är det den senaste vita unibody macbooken så funkar inte fjärrkontrollen då den inte har ett ir-öga. Till den så får du till exempel köpa trådlösa presentationsverktyg som har en usbkoppling.

Såja! Då har man en remote! Riktigt skön att hålla, knapparna är härliga att trycka på, räckvidden är också hur bra som helst! Man behöver inte ens rikta remoten mot datorn.

Ett litet problem, funkar den bara till iTunes och FrontRow? Skulle gärna vilja ha den att funka med Spotify (SMR fungerar inte med senaste spotify versionen) och VLC. Finns det några inställningar man kan göra?

Ursprungligen av Aleeex89:

Hej
Har problem med att koppla min Apple Remote till min MacBook
HJÄLP!
Vad kan jag göra?

Vad har du för macbook?

Ska bara vara att rikta remoten mot datorn och trycka "meny" och "höger"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-25 16:06
Ursprungligen av Christian-:

Ett litet problem, funkar den bara till iTunes och FrontRow? Skulle gärna vilja ha den att funka med Spotify (SMR fungerar inte med senaste spotify versionen) och VLC. Finns det några inställningar man kan göra?

Med tredjepartsprogramvara, som exempelvis Remote Buddy, kan man styra det mesta. Remote Buddy stödjer VLC men jag vet inte hur det är med Spotify. För mig funkar det dock att styra VLC "out of the box" utan några tillägg.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-03-11 15:46

Har nu krypit till korset och köpt en. Den gör det den ska. Skön att hålla i, men jag förstår inte varför de inte kunde ha bara en "playknapp" som på den vita? Vad jag märkt gör centerknappen och playknappen exakt samma sak. Den hade varit bra mycket snyggare med bara en menyknapp, ringen och centerplayknapp.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-12 12:06

Det beror på vilket program du använder den till.

Bevaka tråden