Jag har nyss uppgraderat mig från en iPhone 2G till 3G. Jag köpte den som en snabb affär av en kompis där Telia-kortet satt i då han skulle byta operatör helt. Jag tog ut kortet och satte in mitt Comviq kontantkort istället, och förväntade mig en del saldoförluster om jag inte stängde av 3G. Men tro det eller ej, det sjunker icke.
Jag lyckades fixa MMS och har av misstag råkat skicka ett par MMS till folk, vilket kostar en del. I morse kollade jag mitt saldo som låg på runt 32 kr, några timmar senare kollade jag Facebook i några minuter och kollade saldot därefter, då låg det på runt 28 kr.
Vad jag kom på senare är att det kunde varit MMS:en som slukade stålar och inte själva surfningen.
Så när jag satt på bussen för någon timma sen kollade jag saldot som låg på 29,80 kr, surfade på Facebook i nån minut, kollade saldot igen. 29,80 kr!
Kan det hända att jag surfade under så pass kort tid att det inte hann dras några pengar från kortet?
Jag har Comviq Kompis vilket betyder att jag smsar gratis till alla mina polare (som har Comviq), och om jag har 0 kr i saldo borde jag kunna smsa ändå?
För att kunna fortsätta smsa gratis till alla inom Comviq måste man fylla på saldo en gång i månaden.
Säg nu att jag fyller på saldo med 100 kr i månaden och smsar gratis till mina kompisar, borde jag inte då kunna smsa gratis och använda dessa 100 kr till att surfa?