Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stulen iPhone som är spärrad/låst.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

I fredags blev jag bestulen på min 3 månader gamla iPhone, riktigt surt. Så på lördagen ringde jag Telia som spärrade mitt sim-kort, sedan polisanmälde jag den för att få diarienumret, ringde åter Telia som då kunde spärra hela telefonen genom IMEI (?) numret.

Min fråga är nu, finns det nåt sätt för tjuven att komma runt denna låsning? Och isåfall, behöver han/hon systemåterställa den eller nåt?

Det jag är ute efter är om tjuven kommer ha möjlighet att komma åt mina mail, sms, facebook och andra personliga prylar som fanns på den?

Tacksam för svar!

Mvh

Christian

Du kan radera telefonen via "Find My iPhone" om du har satt upp det på me.com.
Har du någon kod för telefonen så är det ett skydd med. Det finns säkert sätt att komma runt för experter. Var den jailbreak:ad är det enklare.

• Medlem
  • Linköping
  • 2009-10-21 14:37

IMIE spärrar bara access till mobilnätet

Som jag har förstått det så fixar bara IMIE-låsningen möjligheten för tjuven att sätta in ett eget SIM-kort för att kunna ringa och surfa med telefonen. Dina övriga privata data lära vara helt tillgängliga såvida du inte har aktiverat lösenkodslåsen på telefonen.

Min bestämda uppfattning är dock att tjuven inte är ett skvatt intresserad av dina privata saker utan bara så fort som möjligt, vill rensa alla spår av ditt tidigare ägande för att sedan lura på någon icke ont anande stackare på Blocket att köpa den. Så skulle "Jag" ha gjort om jag nu hade valt den vägen i livet

Till sist och uppriktigt; ledsen för din förlust :'(!

Mvh
Jonas

Hitta iphone

Hej.
Detta är inte direkt relaterat till att spärra iphonen, men ändå. Kanske kan vara till någon hjälp.

Så hittar du din iPhone utan MobileMe - MacWorld

• Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-10-21 17:03

Som tidigare sagts: En IMEI-spärr blockerar bara mobilnäten från att släppa in telefonen. Den går utmärkt att använda som en iPod Touch trots blockerat IMEI.

Ursprungligen av jonasn:

Som tidigare sagts: En IMEI-spärr blockerar bara mobilnäten från att släppa in telefonen. Den går utmärkt att använda som en iPod Touch trots blockerat IMEI.

Jepp, och alla kontakter, mail, bilder, musik osv ligger lokalt i telefonen....

Osäker på om det finns ngt sätt komma åt lagrade passwords osv utan att sätta luren i hållare och SSH:a in i den och hämta loss filer och liknande.

Tjena och tack alla!

Ja riktigt surt att bli av med den, fick nytt sim-kort igår och kör med min gamla N95:a som känns antik i jämförelse...

Jag har mobileme men inte aktiverat funktionen för att lokalisera den, dock ska jag testa att fjärrrensa den utifall att.

Jag hade även kodlås på telefonen men gissar som redan sagt att det är enkelt för nån som kan att komma förbi. Gissar dock att jag inte blev rånad av en über-hacker...;)

Element44: Tack för länken, dock så kan det bli svårt att hitta den på det viset med hela göteborg som sökfält.

Nu har jag fått papper från försäkringsbolaget och inväntar papper för polisanmälan. Sen är det bara att hoppas att allt går igenom så jag får en ny mot självrisken och att försäkringsbolaget inte tar för lång tid på sig. En sak jag inte tänkt på är hur Telia har det med lagret av iPhones, hoppas de finns så de räcker åt mig så man slipper vänta på det också!

Tack för alla svar och sympatier!

• Medlem
  • 2009-10-23 20:16

Kan tipsa om ett cydia program som Cylay. Gör precis samma sak som find my iphone fast till ett betydligt billigare pris

1
Bevaka tråden