Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig iPhone 2G, hjälp tack!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-10-21 23:53

Precis som rubriken lyder är min iPhone 2G nu trasig. Den är mer eller mindre stendöd tyvärr

Går inte att starta den. Sätter man den i dockan & ska ladda den, stendöd. Kopplar man in den i datorn händer det inget där heller...

Men om man sätter telefonen i DFU-mode & kopplar in den i dockan för laddning då kommer Appel-logan fram, men efter några sekunder dör telefonen igen & så håller den på! Av, på, av, på osv...

Vad kan det vara tro?

ShiBBan:
Dags för återställning med ny firmware?

Min 2G råkade ut för exakt samma sak för ett par dagar sedan, försökte uppdatera firmware, återställa (3.1.2, 3.1 3.0 och även sista 2.* inget fungerade..) och allt annat som möjligtvis går att göra.

Så jag insåg att de 18 månader jag fick med en underbar telefon var till ända och gick till en återförsäljare och köpte mig en ny 3GS 16gb..

Den gamla får agera reservdelsmaskin till en andra 2G som finns i vänkretsen..

R.I.P. Du gamla trokänare, vi hade många goa stunder...

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-10-22 12:48
Ursprungligen av theplague:

ShiBBan:
Dags för återställning med ny firmware?

Hur ska det gå till när datorn inte hittar den?

ShiBBan:
VET du att du sätter den i DFU mode? Så du inte förväxlar det med Recovey Mode...

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-10-22 19:59

Home + avstäningsknapp

Släpper sedan avstäningsknappen & forsätter hålla inne Home-knappen

DFUmode, eller?

Ursprungligen av ShiBBan:

Home + avstäningsknapp

Släpper sedan avstäningsknappen & forsätter hålla inne Home-knappen

DFUmode, eller?

DFU mode = svart skärm
Recovery mode = skärm med iTuneslogo+USB-kabel

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-10-22 21:50

Okej. Men nu får du förklara vad du vill ha sagt, fattar inte riktigt vad du menar att jag ska göraO:-)

Edit:

Grävde fram telefonen ur en låda nu, har inte rört den på ett par månader & gud så fel jag kom ihåg med just problemet! Så här är det:

Kopplar in telefonen i datorn med usb-kabeln, händer inget alls, bara svart skärm (går inte ens att starta)

Sätter man in telefonen i laddaren så startar telefonen & appel-loggan kommer fram, precis som vanligt. Efter några sekunder dör den, startar upp igen, dör & loggan "fastnar" på skärmen & försvinner sakta. Sen slocknar den & är död.

Kan inte starta den via knappen på ovansidan

*suck*

Edit nr 2:

Om jag har telefonen kopplad till laddaren så lyckas jag få den till recovery-mode. Men så fort jag drar ur laddningskabeln slocknar telefonen igen. Som sagt startar den inte om jag kopplar den till datorn.

Senast redigerat 2009-10-22 22:05
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-23 11:34

Okej. Men nu får du förklara vad du vill ha sagt, fattar inte riktigt vad du menar att jag ska göraO:-)

Edit:

Grävde fram telefonen ur en låda nu, har inte rört den på ett par månader & gud så fel jag kom ihåg med just problemet! Så här är det:

Kopplar in telefonen i datorn med usb-kabeln, händer inget alls, bara svart skärm (går inte ens att starta)

Sätter man in telefonen i laddaren så startar telefonen & appel-loggan kommer fram, precis som vanligt. Efter några sekunder dör den, startar upp igen, dör & loggan "fastnar" på skärmen & försvinner sakta. Sen slocknar den & är död.

Kan inte starta den via knappen på ovansidan

*suck*

Edit nr 2:

Om jag har telefonen kopplad till laddaren så lyckas jag få den till recovery-mode. Men så fort jag drar ur laddningskabeln slocknar telefonen igen. Som sagt startar den inte om jag kopplar den till datorn.

Det är inte batteriet som är tomt just nu? Låtit den ladda några timmar först innan du testat?

.

1. Ladda batteriet som Kenjon säger.

2. Sätt den i DFU-mode(sök hur, ovan beskriver jag alltså skillnaden på hur iPhonen ser ut när den är i Recovery- resp DFU-mode) och återställ den enligt denna iClarified-guide: iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.2 Using PwnageTool (Mac)

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-10-24 15:02

Grejen är att den inte går att ladda för den tar bara mot ström i några sekunden innan den dör igen. Vid "start" kommer loggan fram, står på den i några sekunder precis som den gör när den ska starta upp. Sen slocknar den & uppreper tills den dör helt & hållet. Då måste man dra ur laddaren ur telefonen & in med laddaren igen för att få den att försöka starta. Men det blir bara samma process...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-24 18:57

Grejen är att den inte går att ladda för den tar bara mot ström i några sekunden innan den dör igen. Vid "start" kommer loggan fram, står på den i några sekunder precis som den gör när den ska starta upp. Sen slocknar den & uppreper tills den dör helt & hållet. Då måste man dra ur laddaren ur telefonen & in med laddaren igen för att få den att försöka starta. Men det blir bara samma process...

Och om du låter den ligga på laddning trots att den "dör", bry dej inte om det? Vänta i några timmar och prova då.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-10-24 19:19

Been there done that .

1
Bevaka tråden