Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort kalender!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-10-24 00:44

Hej!

Jag har lagt till lite olika kalendrar i min telefon som jag nu vill ta bort. Hur 17 gör jag det?

Jag vill bara behålla Johan (CalDAV) kalendern!

Ta bort dem i den kalender du synkroniseradriPhonen med på datorn(iCal, Outlook etc).

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-10-24 09:09

Jag synkroniserar inte någon kalender med itunes efter som allt ska ske via internet. Provade att klicka i att synka kalendrar utan att välja någon kalender alls men nu fick jag ännu fler kalendrar. väldigt skumt det här!

Sätt ihop den med datorn och kolla under kalendrar; sedan får du bocka ur de du inte vill ha med.

Lösningen är ju gjord för att funka som dator-iPhone (iCal),
det var nog inte meningen "folk" skulle ha 15 kalendrar ute på nätet att synka in.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-10-24 20:56

JAg har satt ihop telefonen med datorn och syncat den på alla möjliga sätt. Förut hade jag kalendrar som heter Födelsedagar, Johan, JohanKalender(pcojohan) och Veckonummer. Dom är borta i ical och itunes nu men åndå finns dom kvar i min iphone. Skumt eller hur!!

pcojohan:
Ja, skumt.
Har du synkat igen efter att du tagit bort dem i iTunes och iCal?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-10-24 21:36

theplague:

Japp det har jag. Gjorde till och med en total återställning av telefonen igår. Men det ända som försvann var ju jailbreak. Alla program och sånt låg ju kvar tack vare backupen, kan man inte välja vad som ska sparas vid en backup?

Ursprungligen av pcojohan:

theplague:

Japp det har jag. Gjorde till och med en total återställning av telefonen igår. Men det ända som försvann var ju jailbreak. Alla program och sånt låg ju kvar tack vare backupen, kan man inte välja vad som ska sparas vid en backup?

Nej.
Men du kan ju strunta i backup och synka in kalender på datorn, kontakter, anteckningar etc igen.
Bilder i kamerarullen, sms och inställningar går ju förlorade.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-10-24 23:20
Ursprungligen av theplague:

Nej.
Men du kan ju strunta i backup och synka in kalender på datorn, kontakter, anteckningar etc igen.
Bilder i kamerarullen, sms och inställningar går ju förlorade.

Ok!!
Men håll med om att det är konstigt att det är det ända sättet att bli av med kalendrarna är att återställa hela telefonen. Borde ju finnas enklare sätt!

Tack som fan för hjälpen!!

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-10-24 23:48

Problemet är löst!!

Jag hittade ett annat forum som hade en lösning på problemet, dock inte en lösning som jag tycker är rätt, man ska bara kunna trycka på radera eller bocka av kalendern i iTunes om man vill att dom ska försvinna.

Steg 1
Skapa en ny tom kalender i iCal och döp den till något bra.

Steg 2
Öppna iTunes och kryssa i att du bara vill synkronisera den nya tomma kalendern.

Steg 3
Synkronisera

Steg 4
Radera din tomma kalender i iCal

Steg 5
Synkronisera igen och så var alla andra borta.

Här är forumet som jag hittade detta i.

Apple - Support - Discussions - how to delete a calendar on the iphone ...

Tack alla för engagemanget!

1
Bevaka tråden