Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ha kvar 10.6 efter att ha installerat Windows med 10.5

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har OS X 10.6 på min macbook pro 13" och ska köra boot camp
och installera windows vista. problemet är att jag inte har installationsskivan till 10.6 utan bara till 10.5.7

kommer jag att kunna installera windows?
och om,
kommer jag fortfarande att kunna ha OS X 10.6?

jag läste boot camp guiden och där står det att man installerar drivrutiner i windows med installationsskivan, och då borde ju 10.5 funka.
och då ha kvar 10.6 på mac partitionen.

Ursprungligen av kalle94:

jag har OS X 10.6 på min macbook pro 13" och ska köra boot camp
och installera windows vista. problemet är att jag inte har installationsskivan till 10.6 utan bara till 10.5.7

Det gör inget. Windows och OS X är två olika operativsystem och för att installera respektive behöver du bara ha installationsskivan för just det operativsystemet.

kommer jag att kunna installera windows?
och om,
kommer jag fortfarande att kunna ha OS X 10.6?

Ja.

ag läste boot camp guiden och där står det att man installerar drivrutiner i windows med installationsskivan, och då borde ju 10.5 funka.
och då ha kvar 10.6 på mac partitionen.

Precis. Du installerar Windows, precis som vanligt, precis som på vilken annan dator som helst. För att det ska fungera lite smidigare har Apple packat ihop lämpliga drivrutiner i ett paket som man kan installera i efterhand. Det är inte nödvändigt men kan vara praktiskt om man vill kunna använda saker som t. ex. styrplattan någorlunda fullt ut. Vad du har för OS X (eller om du alls har OS X) installerat bryr sig processen inte alls om, det är oväsentligt. Det ska gå utmärkt att använda en skiva med 10.5 även om du har 10.6 installerat.

tack Marcus då har jag koll.

var det du som öppnade tråden igen?

1
Bevaka tråden