Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att ändra default- och reply-adresser iPhone 3Gs

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns en grej med email i iPhonen som retar mig. Jag har sökt svaret på nätet (och på 99) men inte ens sett min fråga ställas av någon annan.

Jag har flera emailadresser via IMAP i telefonen. Dessa inställningar synkas med datorn och MobileMe. Inga problem där! Tillåt mig illustrera dilemmat.

Jag har exempelvis tre olika adresser:
[email protected]
123@företag2.com
xyz@företag3.com

Den jag använder mest är privat1 och den är därför inställd som default email i telefonen.

MEN, när jag får ett email till någon av de andra adresserna och jag reply:ar i telefonen, då glömmer jag oftast att ändra på vilken adress som svaret ska skickas ifrån. iPhone använder så klart defaultadressen. Kunden får alltså svar från en annan adress än den som denne skickade till. Jag tycker att detta ger ett oproffsigt intryck och jag sliter mitt hår.

Finns det något sätt att ställa in telefonen så att när jag trycker reply, så blir det alltid reply från den adress som ursprungsmailet skickades till?

Må gott/
Tommy

Senast redigerat 2009-10-28 22:04
  • Medlem
  • 2009-10-29 09:00

Det låter som en bugg. Jag har också flera konton och när jag svarar från ett konto så är det det kontots adress som används och inte adressen för default-kontot.

Vad händer om du anger en annan adress som default? Blir det samma problem då?

Du har rätt! Jag gjorde några andra test nu. Jag har listat ut att anledningen till att det blir fel är att jag ibland använder en annan app som heter Email Signature Pro. Efter att ha tryckt reply måste man stänga Mail, öppna ESP och välja vilken signatur man vill svara med och därefter kastas man in i Mail igen. Av någon anledning har då avsändaradressen ändrats till iPhone default. Ska ta upp detta problem med app-tillverkaren.

Tack för att du ledde mig vidare i jakten på lösningen bbus!

Må/T

1
Bevaka tråden