Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stulen iPhone 3G, pengar från försäkringsbolaget, nudå?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Blev för runt en månad bestulen på min iPhone 3G 16GB och gick till försäkringsbolaget med detta och nu i veckan kommer jag få ut 3000 kronor som ersättning.

Min fråga är hur jag kvitterar ut en ny telefon hos Telia, någon som gjort detta och kommer jag kunna kvittera ut en iPhone 3GS om jag lägger till de pengar som behövs själv?

Någon erfarenhet eller någon som exempelvis jobbar i Teliabutik som kan?

tack på förhand!

Varför inte gå in i en Teliabutik och fråga?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-28 14:12

kvittera ut?..=) Du får väl betala för den som alla andra och eftersom 3000:- inte räcker hela vägen så får du vackert skarva med fickpengarna

Finns i princip två alternativ när ett försäkringsbolag är inblandat, antingen kommer kunden med ett bevis över vad som skall hämtas ut, då betalar kunden självrisken i butik, samt resten faktureras till det aktuella försäkringsbolaget.

Eller som i ditt fall, du har fått 3000kr, telefonen kostar 5595:-, du betalar mellanskillnaden och får en ny telefon

Var hittar ni prisinformation om vad iPhone 3GS kostar kontant?

Jobbar i butik, så ser det där

okej vad kostar en 32GB?

Det är väl den som är mest intressant!

6595:- , Hos Telia!

Ursprungligen av Marcus_R:

6595:- , Hos Telia!

Låter bra, nu gäller det bara att ställa upp sig på en irriterande lång väntelista, eller är det någon butik som har den i lager nu?

Sedan går mitt abonnemang ut den 25:e januari, behöver det vara över 3 månader kvar eller kan man köpa den för den summan ändå?

Ursprungligen av alindvall:

Låter bra, nu gäller det bara att ställa upp sig på en irriterande lång väntelista, eller är det någon butik som har den i lager nu?

Sedan går mitt abonnemang ut den 25:e januari, behöver det vara över 3 månader kvar eller kan man köpa den för den summan ändå?

Du kan köpa för den summan ändå, skillnaden om du hade haft mindre än tre månader kvar är att du då hade fått avdrag på telefonen.

Finns tyvärr ingen butik som har inne för tillfället!

1
Bevaka tråden