Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Vägrar starta appstore applikationer!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Fick min 3gs för en vecka sen och den har fungerat perfekt. Tills nu.

Pluggade idag in den i min macbook för att ladda telefon och synca ett par podcasts. Efter det så kan jag inte starta några av de nedladdade applikationerna. Ringa, kontakter, mail etc går bra men inget av det jag tagit ner från appstore. Klickar jag på dem så blinkar applikationen fram snabbt och sen går telefonen tillbaks till startsidan/menyn!

edit: slog mig att jag pluggat in telefonen på jobbet denna vecka för att ladda och detta är första gången sen jag fick den jag pluggar in den på hem-macen igen.

Vad har hänt??

Vad händer om du gör en soft restart(home+powerknapparna i 10 SEK till Appleloggan dyker upp och iPhone startas om)?

Ingen skillnad.. provade också återställning utan att radera data och det hjälpe inte heller.. Tänkte prova en total återställning men vad händer med de applikationer jag köpt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-29 20:27

Du måste (åter)auktorisera ditt iTunes-konto på maskinen. Jag har utrikisk iTunes och då är det menyn Store och sedan Authorize computer

Synka sedan din iPhone

Har lite bråska då jag ska iväg på semester imorgon så körde en Radera allt innehåll och inställningar. Efter det pluggade jag in den till datorn och kontakter och kalender syncades från en backup i itunes. Laddade sedan ner några apps och de funkar nu ok. Dom jag betalat för behövde jag inte betala för igen, antar att köpet är kopplat till kontot. Men behövde hämta dom manuellt igen.

så allt är ok nu men lite oroväckande...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-29 20:43

Två enkla knapptryck hade fixat det så har du bråttom och inte får svar direkt så är google din vän

Ha en skön semester

FreddeB, tack för svaret. Jag hade inte syncat mina applikationer iom att jag laddat ner dem efter första och innan denna sync. Men nu ser jag dem i itunes efter nynedladdning och sync.

Ska bli intressant att se om samma sak händer igen när jag laddar iphonen på jobbdatorn och sen hemma.

Som en datornörd så önskar man att man hade nån logg att kolla i när sånt här händer. Å andra sidan är det inte så att jag gjort något ovanligt, jailbreakat typ, så lite surt är det...

Det som antagligen hade räckt vore att avinstallera appsen och sedan installera dem igen.

• Medlem
  • International user
  • 2009-10-29 22:21
Ursprungligen av theplague:

Det som antagligen hade räckt vore att avinstallera appsen och sedan installera dem igen.

Det hade troligen räckt att avinstallera EN app och lägga på den igen.

1
Bevaka tråden