Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa upp 3.1.2 med Windows?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-10-29 21:27

Hej, jag sitter just nu med en från början Telia låst men nu jailbreakad och upplåst iPhone 3G, med firmware 2.2 och baseband 5G77. Eftersom många apps på AppStore numera kräver 3.0 firmware för att laddas ner, så har jag bestämt mig för att uppgradera till det firmware om nedanstående punkt går att uppfylla.

1. Kan man låsa upp firmware 3.1.2. med Windows så att jag kan fortsätta att använda Tele2 istället för Telia??

Om ja - Hur går man tillväga hela vägen från upplåst 2.2. till upplåst 3.1.2?

MVH

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-29 22:20
Ursprungligen av rotkiv:

Hej, jag sitter just nu med en från början Telia låst men nu jailbreakad och upplåst iPhone 3G, med firmware 2.2 och baseband 5G77. Eftersom många apps på AppStore numera kräver 3.0 firmware för att laddas ner, så har jag bestämt mig för att uppgradera till det firmware om nedanstående punkt går att uppfylla.

1. Kan man låsa upp firmware 3.1.2. med Windows så att jag kan fortsätta att använda Tele2 istället för Telia??

Om ja - Hur går man tillväga hela vägen från upplåst 2.2. till upplåst 3.1.2?

MVH

Nej, inte om du behöver låsa upp den.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-10-30 09:20

Hej!

Jag hade igår en iphone 2G upplåst med Pwn för version 2.2.1 och vågade inte riktigt uppdatera den då jag bara har windows datorer och de tips och guider som fanns på nätet gjorde mig osäker.

Sen beslutade jag mig för att uppdatera den ändå och följde

">>>Iphone 2G 3.1.2 unlock for windows <<< - GSM-Forum" till punkt och prick. I och med att jag låst upp den innan så var det inge problem för mig men tar absolut inget ansvar och garanterar er andra detta.

Jag rekomenderar detta iaf! Det är lika självklart att uppdatera till 3.1.2 från 2.2.1 såsom det var när man uppdaterade från 1.4 till 2.0!!!!!

1
Bevaka tråden