Hej tHorSeYE
du verkar vara en av få Macanvändare med en en Stora! Undrar bara om du har långsamma nedläsningstider från storan till dator vid tex uppspelning av film eller så?
Timemachine vill inte alls hitta storan inte en ens vanlig backup fungerar och jag har följt anvisningarna
I övrigt har jag nästan gett upp med denna produkt.
Jag har lagt över hela mitt Itunes bibliotek på Storan på ca 30gb och det funkar men segt att byta låt och att överhuvudtaget läsa ifrån Storan.
En bra sak är att Itunes på storan delas ut till andra uppkopplade datorer som i mitt fall en minimac som är kopplad till Stereon. Tyvärr utan spellistor. Tyvärr funkar inte detta längre heller varför vet jag inte men måste vara en uppgradering jag gjorde för inte så länge sen (och rent krasst är det mest spotify som går här hemma)
Jag har även lagt över filmer som i princip inte går att titta på ifrån Storan eftersom hela filmen måste laddas ner först och det tar lååång tid. Under tiden står det att Quicktime "ej svarar"
Försökte nu att skapa iPhoto bibliotek på Storan men då man återstartar iPhoto med det nya biblioteket är Storan låst och ej tillgänglig, trist.
Netgear har ju en bra supportlinje som svarar snabbt men som i princip inte har en susning om hur detta skall funka på mac.
Har fått försöka hitta hjälp på nätet men snubblade då över nästa tråkighet, Storan fungerar inte med Snow Leopard! Det är bara lathet att jag inte redan uppdaterat...och tur kanske
Nej för min del verkar det vara dags att reklamera,