Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lägga in serie på appstore.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-11-01 18:54

Hittade inte någon diskussion om detta. Men jag har en serie ca 80 sidor som jag skulle vilja konvertera till läsbar app, om det går. Hur går man tillväga?
Hur pass duktig måste man vara på programmering eller liknande?
Jag har stor datavana och kan Photoshop, indesign och Illustator men är novis på programmering.
Vad krävs för att man skall få lägga upp en app. (såvida de godkänner den)

MVH Lelle

Till att börja med kan det ju vara bra att gå med i Apples utvecklarprogram.

Sedan får man ladda ner ett iPhone Developer Kit - som endast funkar på Mac (ej Windows).

Där har du början om du vill göra det själv.

Annars rekommenderar jag att du slår dig ihop med ngn annan - ditt material och ngn annans programmeringskunskaper. Du kan säkert söka efter programmerare här på 99.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-11-03 17:09

Men hur svårt är det att lära sig att programmera för iphone? Det kostar ca 600 kr att få tillgång till utvecklingsprogram? Vad behöver man kunna? Är de grafiska? Jag kan ju göra denna tidning i flash om det gick att använda på en iphone. 600 är inte så mycket, men det är helt i sjön om det är omöjligt för mig att lära mig det.

Ni som har dessa utvecklingsprogram hur svåra är dem? Skulle ni uppskatta att det är svårt att göra ett "bildspel" som gör att man kan läsa serien?

1
Bevaka tråden