Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skumt fel! 3GS 16 jailbreakad! Custom ipsw

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en jailbreakad 3gs 16gb med redsnow har baseband 4.28 verion 3.01! Den har funkat klockrent länge.
Sen helt plötsligt när jag sitter på fest så har jag ingen sändning byter simkort till ett tele2 funkar en halv dag sen försvinner sändningen! Fattar inte vad som händer!

Vill få tag på en custom ipsw fil! Så jag kan uppdatera till 3.12 var finns det?

// jesse

Vad hade du för Sim-kort från början?

Du har alltså Pc själv, inte Mac(då kan du ju göra din egna custom IPSW)?
Annars har du ju numera blackra1n+blacksn0w som du kan köra på PC, om både vill jailbreaka och låsa upp.

Men visst, vill du behålla basebandet är det ju PwnageTool/Custom IPSW som gäller.

Jag hade ett telia sim från början! Och en PC!

Ursprungligen av Jessekongo:

Jag hade ett telia sim från början! Och en PC!

Ok, du har inte en kompis med en Mac?
Annars, på de större fildelningssidorna brukar det finnas färdiga ipsw-filer som folk lagt upp.
Läs bara noga så du får rätt fil.

Mycket intressant med blackra1n+slocksn0w! Läser guiden, ska jag uppdatera i itunes till det nyaste programvaran 3.1 och nya baseband? och sen köra jailbreaken?

Svårt att hitta i djungeln!
Tack på förhand!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-04 09:18

Jesse, jag översatta guiden till Svenska igår, det innebär förhoppningsvis att det är är enklare att ta till sig de olika stegen.

Ursprungligen av FreddeB:

Jesse, jag översatta guiden till Svenska igår, det innebär förhoppningsvis att det är är enklare att ta till sig de olika stegen.

Tackar ödmjukast för denna fina guide!
Nu återstår om jag lyckas skapa ett regn!

Tack igen!

Har jailbreaken med svartregn! Men har fortfarande ingen sändning på mitt Telia står att nätverket är begränsat! Har fått igång tele2 sim och kan ringa!

Då är det ju något fel på Telia-simkortet.
Be om ett nytt av Telia.

Ursprungligen av theplague:

Då är det ju något fel på Telia-simkortet.
Be om ett nytt av Telia.

Det har jag provat utan resultat!

När jag slår ingång 3G med tele2 sim så får jag upp Telia som operatör!

Ursprungligen av Jessekongo:

Det har jag provat utan resultat!

När jag slår ingång 3G med tele2 sim så får jag upp Telia som operatör!

Detta har besvarats så många gånger förut på det här forumet. Sök.

1
Bevaka tråden