Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3.1.2 - Bugg i datauppkopplingen? (

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Saxat från ett annat forum(biteSMS), ang en bugg som tydligen ska finnas(det fetstilta ska alltså gälla fw 3.1.2 överlag):
"For FW 3.1.2 users, there is a firmware bug in that the data connection can be established but not used in the first instance, this effects all applications, not just biteSMS. Turn off WiFi, put your phone to sleep for a few minutes, slide to unlock, and access the weather app, you’ll see it cannot update, until you come out of the app and back in. For biteSMS this causes messages sent via the biteSMS network to timeout. We have added a workaround so this does not occur in biteSMS, Quick Compose and Quick Reply."

Någon som märkt av detta?
Att SMS inte skickas som de ska, applikationer(som stödjer sig på internetåtkomst) inte uppdateras som de ska etc?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-11-04 09:45

Måste ju vara nåt hos en viss operatör. Hade spridits som en löpeld på IDG om det gällde alla.

Ursprungligen av Jetwash:

Måste ju vara nåt hos en viss operatör. Hade spridits som en löpeld på IDG om det gällde alla.

Jo, jag tycker ju det. Men det är därför jag frågar om folk upplever att endel apps har svårt att koppla upp sig/uppdatera emellanåt.

Ursprungligen av theplague:

Saxat från ett annat forum(biteSMS), ang en bugg som tydligen ska finnas(det fetstilta ska alltså gälla fw 3.1.2 överlag):

Någon som märkt av detta?
Att SMS inte skickas som de ska, applikationer(som stödjer sig på internetåtkomst) inte uppdateras som de ska etc?

Jag har märkt av detta, både SMS som inte skickas och applikationer som ej uppdaterar som de ska, men det löste sig med en omstart av telefonen.
Har fortfarande också ibland att slide ej fungerar när det ringer, men trycker jag en gång på powerknappen (och då stänger av ljudet) så kan jag sedan svara med slide-funktionen.
Jag bor i Belgien, så det kanske är min operatör som inte har fixat detta.

iPhone Belgien:
Ok, tack för info.

Någon annan?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-05 07:51

Nopp.

1
Bevaka tråden