Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med lägga till musik

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag importerar låtar i itunes eller öppnar de där så kopieras de till en separat hårddisk (min inställning). Idag skulle jag lägga till 2 album där ena gick bra men inte andra. Jag har sökt för att se om det inte finns några dubletter.

Varför blir det så? Ibland har det hänt att vissa låtar kopieras men inte allt?

Finns det något vertyg/underhålls program för iTunes

Ursprungligen av matteus82:

...Idag skulle jag lägga till 2 album...

Hur försöker du lägga till albumen? Genom att rippa CD, eller genom att importera filer inne i programmet, eller genom att dra filer till programmet, osv?

Om det är filer du försöker dra eller importera - vilket filformat är det (MP3 eller något annat), och hur är de skapade (rippade med vilket program)?

Lämna gärna lite "bakgrundsinformation" också, t.ex vilket operativsystem du kör, och vilken iTunes-version du har.

sorry för dåligt info.

Det är redan rippade filer i mapp jag fått på cd. Jag drar oftast mappen till itunes eller väljer öppna filer i itunes. Om allt går rätt kopieras innehållet till min hårddisk. Ibland händer det att det inte kopieras något eller att enstaka filer kopieras. Kan det vara fel på ripningen? Jag har den senaste versionen av både iTunes och snow leopard. Detta har hänt tidigare också vid andra album. Mitt bibliotek är otroligt stort. Kan min "databasfil" för itunes vara korrupt? Att låtarna läggs där men inte i verkligheten? Finns det program som kan underhålla mitt iTunesbibliotek?

Ursprungligen av matteus82:

Det är redan rippade filer i mapp jag fått på cd.

Och vilken typ av filer är det - MP3 eller något annat?

Finns det något som skiljer de album som fungerar från de som inte fungerar - eller är alla filerna rippade på samma sätt och till samma format?

Ursprungligen av matteus82:

Mitt bibliotek är otroligt stort.

Vad innebär "otroligt stort"? Hur många låtar pratar vi om?

Vi pratar om 10 000 låtar.

Formatet är mp3 och jag misstänker att de är rippade på samma sätt som albumen som fungerade att lägga in. När jag la till mappen första gången analyserade iTunes låtarna, men de dök inte upp någonstans. Ingen annan som haft problem att "importera" låtar i iTunes?

1
Bevaka tråden