Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shipped! Äntligen!

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Woohoo nu är den på ingång då alltså, en sprillans ny Power Mac G4:a... undrar bara hur lång tid det tar ifrån Irland till Sverige med TNT.

/D

Jag hoppas att du menar G5? eller? Vilken version? dubbelproppen eller snikvarianterna?

När och var har du köpt datorn

näh jag menar en G4:a på 1.25GHz... snikvarianten som du kallar den. är ju ingen miljonär precis så det passar mig alldeles utmärkt. köpte den genom Apple Store Sverige den 31 Juli.

/D

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Sinclair
näh jag menar en G4:a på 1.25GHz... snikvarianten som du kallar den. är ju ingen miljonär precis så det passar mig alldeles utmärkt. köpte den genom Apple Store Sverige den 31 Juli.

/D

Eftersom inte heller jag är någon miljonär köpte jag en likadan.
Beställdes 24 Juli och levererades 31 Juli, nästan på timmen en vecka efter beställningen.

Hmmm för 14995:- skulle jag kunna få den med 512 MB minne... faktiskt väldigt prisvärt. Men frågan är ju hur mycket snabbare den billigaste G5'an är... ohh dessa svåra beslut

Citat:

/D

Oj, näe...det var inte meningen att låta nedvärderande.....Förlåt! G4 är en kanon-maskin. Dåligt ordval av mig. No hard feelings!:rolleyes:

det är lugnt, inga hard feelings här(nu iaf ) jodå g4:an kickar fortfarande rejält, men det är klart att det blir en g5:a i framtiden. frågan är bara när den kommer inom räckhåll ekonomiskt sett. och en cinema display på 23" vill jag oxå ha men men det är bara att fortsätta drömma...

/D

Citat:

Skrevs ursprungligen av KristerG
Hmmm för 14995:- skulle jag kunna få den med 512 MB minne... faktiskt väldigt prisvärt. Men frågan är ju hur mycket snabbare den billigaste G5'an är... ohh dessa svåra beslut

Med Mecenat-rabatt gick den på ca 12000 på applestore + drygt 800 kronor för 512MB extra minne köpt nån annanstans = nästan exakt 13000:-.
Faktiskt ännu mer prisvärt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-04 14:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av KristerG

Pratade med en ÅF, enligt honom är den enklast singel-G5an snabbare än den snabbaste dual-G4an. Vilket blir ekonomin som får styra.

Frågan är om man skall lita på "återförsäljare" dom har ju en "hidden agenda" egentligen "Open agenda" sälja produkter med så hög marginal som möjligt

jag har svårt att se att en single 1.6 G5 är snabbare än en dual 1.42 G4a...skall bli skoj att se tester...

Citat:

Skrevs ursprungligen av david_v
Pratade med en ÅF, enligt honom är den enklast singel-G5an snabbare än den snabbaste dual-G4an. Vilket blir ekonomin som får styra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-04 21:12

Sant, det ska bli skoj att se, men framför allt att uppleva själv!

• Oregistrerad
  • 2003-08-04 21:22

är det inte billigare att köpa egenom Macoteket?

Jag såg att den 2x2 G5 kosta runt 24:000 medans i Apple store sverige 40:000 drygt..

• Medlem
  • 2003-08-05 10:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alle

Jag såg att den 2x2 G5 kosta runt 24:000 medans i Apple store sverige 40:000 drygt..

Titta igen. Skillnaden är drygt 200:- med moms. Drygt 31.000:- på båda.

• Oregistrerad
  • 2003-08-05 16:15

Billigast är väl redagruppen med 29.994:- inkl.

Martin

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martino
Billigast är väl redagruppen med 29.994:- inkl.

Javisst,
http://www.macbarometern.com

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alle

Lägg på moms på Macotekets pris och titta på Applestore igen så ser du att det är ungefär samma kostnad.

Men visst vore det skönt att ibland slippa momsen, speciellt om man vill köpa en G5:a

Citat:

Skrevs ursprungligen av Simonsj
Men visst vore det skönt att ibland slippa momsen, speciellt om man vill köpa en G5:a

Starta eget, så löser du den biten

jaha då har helvetet börjat verkar det som

datorn stog som Shipped i söndags den 3:e augusti. ingen aktivitet i någon av transport loggarna dock. den 5:e hämtades(?!) datorn och kördes från Cork till Dublin och där fastnade den... jag ringde apple(på irland? ) och frågade vad som hände och han sa att allt är som det skall vara, du har den på torsdag. ok igår onsdag den 6:e hade absolut ingenting hänt i transportloggarna så jag började bli lite orolig. vaknade imorse och kollade loggarna igen för att se att det inte hade hänt ett skit, fortfarande i Dublin. kom till jobbet och ringde på lunchen till tnt och frågade vad som hände egentligen. fick svaret att Apple har skickat paketet som economy class package och det befinner sig på en långtradare påväg till england just nu. jasså? men då kommer jag knappast få det idag då eller? haha nädu du kommer tidigast att ha det på måndag om du har tur. hmm seriöst skummt det här tyckte jag och nu när jag kom hem ringde jag apple och frågade vad som händer egentligen(btw ständigt hamnar man i irland, kan knappast beskriva hur paff jag blev första gången jag rinde 020 numret och en irländsk kille svarar i andra änden, tog ett tag att ställa om till engelska om man säger så ) han bad mig vänta och försökte nå tnt vilket han inte lyckades med men han lovade att jag skulle ha fått datorn imorgon fredag... jasså men när jag snackade med tnt så skulle jag ha den tidigast måndag sa jag. ehm mjo men du måste räkna med minst 5 dagars frakt, ok sa jag men varför sa du då att paketet hade skickats med tnt express och skulle levereras idag torsdag om det inte var så? det kunde han inte svara på... nåja ruggigt irriterad är jag måste jag säga, vet man inte något så tar man reda på det, man ljuger inte en kund rakt upp i ansiktet, speciellt inte så dåligt så att kunden återupprepade gånger blir sviken på dom löftena som getts.

dåligt så in i blåbärsskogen!

/D

ok, efter mycket om och men så har jag äntligen fått min Power Mac G4:a... argh vad nöjd jag är, trots alla bekymmer men men... här är lite bilder jag tog när jag precis hade fått den. Enjoy!

Bilder på nya Power Mac:en

ger jag den i betyg!

• Medlem
  • 2003-08-12 02:59
Citat:

ok, efter mycket om och men så har jag äntligen fått min Power Mac G4:a... argh vad nöjd jag är, trots alla bekymmer men men... här är lite bilder jag tog när jag precis hade fått den. Enjoy!

Bilder på nya Power Mac:en

ger jag den i betyg!

Vilken adress sa du att du bodde på?

Nejdå, skämt åt sido. Grattis, är lite avundsjuk just nu

• Oregistrerad
  • 2003-08-12 09:06

ställer mej i gratulationskön!!
grattis till en ny mac!!!

man tackar, man tackar...

/D

1
Bevaka tråden