• Medlem
  • Borlänge
  • 2009-11-06 13:08

Hejsan !
Försöker ansluta en Mp500 till min Mac Pro med 10.6.

1. Datorn reagerar inte alls när jag kopplar in skrivaren (kanske den inte skall göra utan drivrutin ?)
2. Laddar ner drivrutin från canon till os x anpassat för 10.6 och installerat den, och startat om datorn.
3. Har vart i system prefrences och försökt lägga till en skrivare, men får inte upp nått på listan.
4. Skrivare är ordentligt ansluten med usb (framsida av mac pro)
5. Installerat MP Navigator efter jag installerat drivrutinerna till skrivaren (tillhörande program för skrivaren). Kan ej starta programmet, den säger att det ej finns en drivrutin installerad för skrivaren.

Summan av kademumman, datorn reagerar inte det minsta på att det skulle vara en skrivare inkopplad.

Någon yber duktig person som kan ge mig ett yber bra tips ?

Sen ett litet annat kringliggande problem. Som kanske orsakar fler problem. Installerade en drivrutin som angivet var till OS X, men ej hade anpassad efter någon version (konstigt ?) och efter jag installera den fick jag problem med mina USB kontakter. Dom slutade fungera helt och det tog en stund innan jag fick fart på 1 USB port, nu är det bara 1 port som fungerar så jag vet inte om den drivrutinen ligger och spökar.

Tack för er tid, uppskattas innerligt.
Mvh
Andreas.