Tack för ditt inlägg Taz.
Jag har bestridit fakturan och ringt idag för att meddela det via telefon också. Då fick jag besked att han har polisanmält det hela och att jag måste betala fakturan (Förresten så står det "endast" 8 dagar för anmärkningar på fakturan.)
X-sson Betongslip var bara påhitt, egentligen heter firma Linderöds Betongslip och är nog ensild firma.
Jag hänger inte med totalt på Handräckningen - jag antar att detta är relevant till min sista fråga, altså om bilen?
Det jag har för bevis om bilen är alla räkningar som är samlade i en pärm och en lista på alla räkningar som gjorts och hur mycket pengar jag har fått hittils. Den som köpte bilen av mig skrev under på baksidan av den här listan att han samtycker/godkänner att alla siffror överstämmer. I mina noteringar så står det att han är skyldig mig runt 10,000 Sek till. Jag har vittne till vårt överenskommelse vid försäljningen och överskrivandet av bilen till honom.
Detta är en tidigare arbetskollega som jag treäffade hela tiden och kunde inte få kretid själv så att jag hjälpte honom genom att ta ut kredit i mitt namn för en bil till honom.
Man försöker hjälpa andra, men man tappar hopp om att det finns någon rättvisa/heder hos folk...