Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Autolås/Auto-Lock Aldrig/Never borta

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-11-13 11:44

Tja,

Har igen ett litet i-landsproblem som faktiskt känns som om det kvittar men det kan ju vara kul att veta varför det blir så här.

Igår när jag tryckte in 3.1.2 och körde blackra1n för att jailbreaka upptäckte jag att under Auto-Lock/Autolås så hade jag åter alternativet att välja Never. Trodde förut att Apple hade tagit bort det alternativet för jag har inte sett det sen jag installerade 3.0. Nu upptäckte jag till min glädje att alternativet hade kommit tillbaka. Är ju rätt bra att ha när man sitter och ftp'ar till den och ska fixa en massa. Bra att den är tänd och alive så man inte får avbrutna sessioner hela tiden.

Men idag upptäcker jag att det alternativet är borta igen. Det fanns där igår efter uppgraderingen men idag är det väck. Självklart har jag installerat nåt som på nåt vis tagit bort Never men frågan är vad?
Kollade med mina iPhonevänner på jobbet och en som sitter med 3.0 har möjligheten att välja Never medans en annan oxå saknar det, han har 3.1.2. Men jag är övertygad om att är något man installerar som påverkar detta. Frågan är....VAD? Någon som vet?

Mvh
Björn

Vad har du installerat?
SSH?
SBSettings?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-11-13 13:56
Ursprungligen av theplague:

Vad har du installerat?
SSH?
SBSettings?

Provade att avinstallera OpenSSH och SBSettings och starta om telefonen. Still same.
Har en del installerat och nån app är det ju eftersom jag i princip har samma mjukvara i den nu som när jag körde 3.0.
Tänkte bara om någon haft samma dilemma och kommit på vad som var problemet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-13 15:09

Jag har kört Blackra1n och har 3.1.2 med valet "Aldrig".
Har även SBSettings men inte SSH

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-13 13:01

Jag har 3.1.2 inte jailbreakad, och valet finns. Så Apple har nog inte tagit bort något. Vad som gör det vet jag dock inte.

Ha!

Äntligen kan mina bröder sluta reta mig för att jag är ensam i hela världen med ett måndagsexemplar

Mitt aldrig-val försvann redan innan uppgraderingen till 3.1.2, kom inte tillbaka vare sig med 3.1.2 eller Blackra1n...

Tror vi ska skjuta in oss på någon mer fundamental anledning.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-11-13 17:37

Provade nyss att återställa till 3.1.2, då kom Aldrig tillbaka men efter ny jailbreak med blackra1n försvann den igen. Jäkla märkligt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-15 22:30

Mycket märkligt, du bör nästan meddela geohot detta. Nu finns ju iofs detta via SBSettings men ändå

Ursprungligen av FreddeB:

Nu finns ju iofs detta via SBSettings men ändå

Var hittar jag denna inställning i SBSettings?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-19 12:43

Sök bara på Autolock i Cydia, ligger som en add-on setting till SBS

Ahhhh, tackar...
Som jag har saknat detta med Spraydio

1
Bevaka tråden