Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Universal dock ihop med hemmastereon?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-11-17 10:09

Hej!

Först; Sökfunktionen verkar ligga nere på "tillbehör"... Funkar inte nu i alla fall... Kommer inte fram något inmatningsfält när man klickar på "Sök i detta forum" ("Forumverktyg" funkar inte heller verkar det som!?)
Vet inte om det är något fel på servern eller om felet ligger hos mig...

Ber därför om ursäkt om svar redan finns i någon tråd!! :">

Nu till mina frågor!

-Funkar det bra med 3,5 mm kontakten in till vanliga hemmastereons aux-in eller line-in eller vad det nu kan heta, eller hur kopplar man bäst/enklast? Tänkte ha dockan permanent placerad vid stereon. Kommer mest att användas ihop med en IPhone 3GS.

-Fungerar volymkontrollen tillfredsställande via fjärren?

-Finns det något alternativ till Apples universal dock, fast i SVART? (...de skulle ju öka försäljningen rätt så skapligt om tillbehören fanns i svart också tror jag..!?)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-17 15:31
Ursprungligen av meko:

Hej!

Först; Sökfunktionen verkar ligga nere på "tillbehör"... Funkar inte nu i alla fall... Kommer inte fram något inmatningsfält när man klickar på "Sök i detta forum" ("Forumverktyg" funkar inte heller verkar det som!?)
Vet inte om det är något fel på servern eller om felet ligger hos mig...

Ber därför om ursäkt om svar redan finns i någon tråd!! :">

Nu till mina frågor!

-Funkar det bra med 3,5 mm kontakten in till vanliga hemmastereons aux-in eller line-in eller vad det nu kan heta, eller hur kopplar man bäst/enklast? Tänkte ha dockan permanent placerad vid stereon. Kommer mest att användas ihop med en IPhone 3GS.

-Fungerar volymkontrollen tillfredsställande via fjärren?

-Finns det något alternativ till Apples universal dock, fast i SVART? (...de skulle ju öka försäljningen rätt så skapligt om tillbehören fanns i svart också tror jag..!?)

Japp det funkar om du kopplar kabeln från Dock till stereon. Däremot får du missanpassning (sämre ljud) om du kopplar från hörlursuttaget på iPhone till stereon.
"Nackdelen" är att Dock-kontakten har fast nivå ut, du kan inte styra den. Meningen är att du ska höja/sänka volymen på stereon. Det är inget fel utan specifikationerna för LINE är sådana.

1
Bevaka tråden