- Joacim Melin
- Medlem ●
- joacimmelin.se
Man kan ju inte klandra dem för att de försöker. Se filmen nedan...O:-)
<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/TSAXEVXvNz8&hl=en_US..."></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/TSAXEVXvNz8&hl=en_US..." type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
(Via Daring Fireball)
Det är bra att MS kör med Nordkoreansk diciplin. Detta är enda sättet att få fettona att röra på sig. Kan rädda liv. Om dom bara tar bort dom fyra automaterna med chips, cola och brownies i personalrummet så är detta god personalvård.
Dom som är mänskliga och tycker det är pinsamt sägs omedelbart upp - dom hörde inte hemma på MS i alla fall. Smart utsortering. Två flugor i en smäll.
Filmen blir ännu bättre om man har ljudet på slaget upptäckte jag. De liksom chantar "Microsoft!" i takt med musiken då och då. Och så säger de att Mac-användare är som sektmedlemmar...
Problemet med den här typen av MARKNADSFÖRING, som varit populär bland alla stereotypa reklamare de senaste åren, är att den genererar så mycket onödig trafik på webben. Bandbreddsbegränsande energislöseri bara. Det här inlägget bidrar tyvärr naturligtvis...
En uppmaning till webredaktörerna; skippa "nyheter" som dessa, jag lovar att inte kommentera mer. Deal!?
Jag förstår inte vad de vill. Först windows 7 release-partyn, nu pinsamma danser... Det verkar nästan som de försöker verka så töntiga som möjligt, så att man ska tycka synd om de stackars jävlarna och till slut sympatisera med dem. Microsoft, det missförstådda, töntiga, men snälla företaget. I motsatt till de coola, elitistiska mobbarna på Apple... De säger väl det t o m i någon utav sina Laptop Hunters, när tjejen ska köpa en bärbar "...guess Im not cool enough for mac" (typ).
Det är verkligen märkligt att inte Microsoft kan någon gång i bräschen för någonting. De tar efter ALLT från mac fast förstås på ett sämre sätt. Butikinredning är ju nästan precis så som det såg ut för något år sedan i en macbutik... Att de inte har större stolthet än att alltid ta efter andra?
Men det är klart att detta är ännu ett bevis att Apple is the way!
Microsoft förstår inte vad de stjäl när det tar från Apple. Lägg till att de inte har någon smak och är styrt av en bilhandlare så förstår man varför allt alltid blir fel.
Att stjäla är svårt - man måste innan veta vad som är värdefullt så att man inte går därifrån med en massa skräp. Microsoft stjäl som skator. De tar allt som är blankt och ser snyggt ut, men glömmer det som är bra.
Precis min tanke. OTROLIGT pinsamt försök till "spontanitet"...
Kul detalj: Efter ca 2.14 minuter plockar en dansande kund ned något i sin väska!
I Europa så skadar ju detta varumärket...men hur är det i USA? Är det SÅ illa att detta faktiskt säljer där? Jag kan inte tro det. Jag vill inte tro det....jag är tillräckligt nojig när det gäller USA (en allvarlig noja jag utvecklade under Bush d.y.).
Snälla...ni som kan USA och bott där...säg att detta skadar varumärket också där...please...
Då kan man ju undra varför dom gör så här? Har dom ansvariga som är helt frikopplade från marknaden och kunderna? Som lever i en bubbla? En psykos?
När man ser Microsofts senaste försök till kopiering kommer jag att tänka på Cargo-kulter.
Cargo cult - Wikipedia, the free encyclopedia
Notable examples of cargo cult activity include the setting up of mock airstrips, airports, offices, and dining rooms, as well as the fetishization and attempted construction of Western goods, such as radios made of coconuts and straw. Believers may stage "drills" and "marches" with sticks for rifles and use military-style insignia and national insignia painted on their bodies to make them look like soldiers, thereby treating the activities of Western military personnel as rituals to be performed for the purpose of attracting the cargo. The cult members built these items and "facilities" in the belief that the structures would attract cargo intended to be sent to them.
När man ser Microsofts senaste försök till kopiering kommer jag att tänka på Cargo-kulter.
Har faktiskt inte tänkt på det så, men det stämmer ju. Vi gör allt som Apple gör, så kommer det att gå bra för oss också. Att man sedan helt saknar visioner, innovationsförmåga eller ens god smak är inte viktigt, så länge man gör likadant. Och så slutar det med att de sitter där i sitt hembyggda flygledartorn med ett headset av kokosnötter och väntar på att välstånd och framgång ska komma flygandes...
.. jo, lite krystat känns det allt.
Det är så pinsamt att jag inte ens kan kolla på det.
Ungefär som att någon tror att det är ännu en "härlig spontan dans en härlig dag på en Microsoft Store".
Det här är så löjligt att jag inte ens tänker göra ett inlägg!
Oh, damn!...