Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte välja egen färg som bakgrundsfärg för celler i Excel

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Ibland stöter jag på ytterst irriterande buggar i Excel, som nu till exempel när jag försöker ändra bakgrundsfärg och paletten bara innehåller ett n nummer av fördefinierade färger.

Pipetten "Välj färg" under paletten är ugråad och går inte att välja.

Ska det inte gå att customisera cellers bakgrundsfärger i Excel?
Måste jag passera arket till en kollega på PC och Windows för denna operation?
Någon som vet?

Tackar på förhand för all hjälp,

Victor

Har inte tänkt på detta tidigare, men kollade nu, och min pipett är också grå och kan inte användas.

Man kan ju gå in i Inställningar --> Färg och ändra standarduppsättningen med färger, men man ska ju inte behöva gå den omvägen.

I mitt fall gäller det Excel 2008 12.2.3, och jag förmodar att trådskaparen också avser 2008-versionen.

Samma sak för mig både i Office 2003, 2004 och 2008, med skillnaden att i 2003 finns ingen grå pipett som förvirrar. Excel för Mac såväl som för Windows tillhandahåller maximalt 56 färger per dokument för cellfyllning. Om man vill ha andra färger än standard kan man ställa in det i inställningarna, som Jesper beskrivit tidigare.

För objekt kan man däremot välja mellan fler färger plus att pipetten fungerar.

Hej,

Fick inget mail om trådsvar, så ursäkta att jag dröjde.
Det låter ju helt sjukt att det inte skulle gå att definiera en färg "on the fly"...

Men tusen tack för tipsen om omvägen - nu ska färgerna definieras om.

Vh

Victor

1
Bevaka tråden