Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta in video från HDMI-utgången på ex: EOS 5D/7D

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med exempelvis Canon EOS 5D mkII kan man filma som mest 29,59 min i taget.

Nu undrar jag hur det är om källan spelas in från HDMI-signalen. Dvs går dett köra video längre än 30 minuter om man inte spelar in på kamerans minneskort utan bara tar signalen från HDMI-utgången. Eller går det inte alls att få korrekt (1080p) HD-signal via HDMI-utgången, att spela in live på utomstående medie?

Jag har inte testat HDMI-ut på Canons kameror alls än och har inte full koll på vad HDMI klarar/fungerar, så kanske tänker helt tokigt nu?

Skulle vara via ett BlackMagic-kort isådant fall.
Vet dock inte om de har stöd för för dina 29,59 fps.

Ursprungligen av petterf:

Vet dock inte om de har stöd för för dina 29,59 fps.

Vem har sagt något om fps?
Det handlar om tid - minuter och sekunder.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vem har sagt något om fps?
Det handlar om tid - minuter och sekunder.

Haha sorry. läste helt galet.

Någon som har koll på hur HDMI fungerar rent praktiskt?
Om man t.ex. har HDMI-ut från en BluRay-spelare kan man då omvandla den signalen direkt till att få en fil till en hårddisk/dator/inspelningsmaskin i realtid samtidigt som man tittar på filmen, ungefär som analogt hade fungerat (fast givetvis helt utan kvalitetsförlust)?

(bortse från de kopieringsskydd som finns)

BlackMagic-kort löser sådant där. Många av deras kort har även HDMI nuförtiden. PAL, NTSC, HD - fixar allt. Kostar en slant. Mitt Extreme (analogt, SDI, HDMI) gick på dryga 10 000 om jag inte minns helt fel. Dom kanske har något billigare som bara kör HDMI. Kolla deras sajt.

1
Bevaka tråden