Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver app för att skicka koder med SMS

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-20 16:56

Jag har ett par burkar på olika ställen som sköter saker via SMS. Då ska man skicka en räcka koder till vardera telefonnumret.Vore bra men en SMS app där man dels kan se egna tidigare sända SMS och dels kan lägga in de koder som SMSet ska innehålla. Har sökt men ej funnit.

Önskemålet är en telefonlista med nummer till burkarna och mallar man fyllt i innan på vad som sk skickas.

• Oregistrerad
  • 2009-11-21 00:01

Skype?

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-11-21 01:01
Ursprungligen av studiox:

Skype?

Kan man skicka sms med skype?
Kan du inte göra så att du löser det med mail istället eller stödjer burkarna inte det?
Ett alternativ är ju att printa ut koderna du använder i anteckningar och kopiera från där. Men om du inte visste kan du vidarbefodra sms och även kopiera direkt i sms klienten. Gör så att du smsar till dig själv t.ex första sms berättar vad koden gör nästa är koden. Då kan du ju bara gå in och kolla på smsen och sedan vidabefodra dom till behörande dator.

• Medlem
  • International user
  • 2009-11-21 10:43

Med skype out på PC kan man skicka SMS. Man får då först registrera det mobilnummer som samtalet ska anges komma ifrån och dit svar sedan kommer. Brukar använda det om jag vill ha åäö för det klarar inte min vanliga telefon. Tyvärr har skype på iphone inte den funktionen.

de ovan nämnda burkarna är SMS sändare av den typ som finns bl a på Claes O. Just den här säljs på Elfa.Man kan be den tala om rådande temperatur.

Det konstiga är att när jag nu försöker skicka något som 1234#9# med SMS så rapporterar iphonen att meddelandet inte sänts. I Sverige gick det och det går över en annan gsm telefon.

Det finns betydligt längre kodsträngar om man ska starta om apparater, sätta på värme etc

1
Bevaka tråden