Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kräver Snow Leopard att man redan har Leopard?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om jag kan göra mig av med det operativsystem som min imac levererades med;
Leopard 10.5.0 och därefter en uppgradering; 10.5.1, då jag köpte Snow Leopard när den släpptes.
Lite osäker på om Snow Leopard bara är en uppgradering eller om det är ett helt operativsystem som inte kräver Leopard i botten...
Som ni förstår har jag inte där här helt klart för mig men vore tacksam för info.
MvH

• Medlem
  • 2009-11-21 22:45

Vad menar du med "göra sig av med"? Det spelar ingen roll vad du har tidigare.

tänkte eventuellt sälja det, om man nu får något för det...
Ligger mest o skräpar här men ville bara försäkra mig om att det inte behövs i botten på nåt sätt.
Men om jag tolkar ditt svar rätt så behövs det inte.
Tack för infon.

• Medlem
  • 2009-11-22 00:05

10.6 kan installeras direkt på alla Intel-burkar. Dock är ju dina gamla skivor endast avsedda för att passa med din iMac. Så det går tex inte att använda på en Mini eller MacBook tex.

Dalle; tack för upplysningen. Man lär sig nåt nytt varje gång man är här inne.

Menar du att du ville sälja de återställningsskivor som medföljde datorn?

De skivorna innehåller saker som inte finns med på den retail-skiva av Snow Leopard som du nu har köpt - där finns t.ex Apple Hardware Test och iLife.

Och, som någon redan har påpekat, så funkar de (oftast) bara att installera datorer av samma modell.

Ok, ytterligare lärdomar. Tack nu förstår jag att jag måste behålla alla skivorna.
Tack Jesper!

1
Bevaka tråden