Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag upp en ".dmg"-fil på OS 9.2?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en fil i ".dmg"-format som jag försöker öppna på min Mac med OS 9.2. Är det något som har tips på hur jag skall gå till väga?

• Oregistrerad
  • 2002-03-26 18:58

Tror det går att öppna med Toast 5... annars fungerar det nog inte. OS 9 använder sig ju av .img medan OS X använder .dmg istället. Samma grej antar jag fast de är för de olka systemen. Prova Toast 5 som sagt. Har åt minståne för mig att det fungerar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-26 22:41

Cirkulerar betor av DiskCopy som fixar detta under mosx. Carbon appar.
Ett tips är att söka på gnutella eller hotline.

Till OS X fungerar vanliga diskcopy, men till OS 9 räcker inte den som normalt finns.

Som tidigare sagt finns dock åtminståne en beta av Disk Copy som klarar det i OS 9.

• Oregistrerad
  • 2002-03-27 09:39

Jag kan få upp .dmg filer med hjälp av Disc Copy i 9an. Har i alla fall gjort det ngn gng (använder ju inte 9an längre) , men varför skulle det inte fungera?

Har någon levererat ett program för Mac OS 9 i DMG-format?

Jag har inte varit med om det. Istället brukar jag säga åt alla med Mac OS 9 att de inte ska röra Mac OS X-program som kommer som .dmg eller .pkg, .tar och liknande.

Program som är avsedda för OS 9 kommer vad jag vet inte som DMG, eftersom det är förbehållet OS X. Behövs det formatet under 9?

1
Bevaka tråden