Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Notifiering på Calendar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-11-25 08:55

Hej,

Igår lyckades jag få synkroniseringen av Google Calender att lira på min iPhone 3GS. Något jag saknar är någon sorts notifiering att det finns en event för dagen. Jag skulle vilja ha det som på bilden nedan att när jag går upp på morgonen så ser jag direkt om det finns något inplanerat utan att behöva öppna kalendern (kalla mig slö men vi lever på 2000-talet).

Jag såg det fanns en grym app, Intelliscreen som visar kalenderinfo när man har telefonen låst. Dock är jag inte så sugen på att jailbreaka luren för att få den funktionaliteten.

Någon som vet hur de har lyckats nedan?

http://www.iphonefootprint.com/wp-content/uploads/2008/12/iphone-firmware-221-205x300.jpg

Senast redigerat 2009-11-25 09:25
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-25 11:28

Bilden kan även visa - om man har obesvarade inbjudningar i sin kalender. Då visas den på detta sätt.

Jailbreak är det enda jag vet som fungerar...

/Tangen

Mina tips

Tjo,
Hela problemet springer ner till att iPhone/Apple inte vill tillåta program som körs i bakgrunden, om man då inte just Jailbreakar telefonen.
Mitt tips är att kolla närmre på programmet Prowl, se om de har stöd för just den funktionen du är ute efter: Prowl: Growl Client – Prowl ställ in vilka program som ska ge dig notificationer | Daily iPhone - ajfone på svenska!
Om du använt Growl på Mac kommer du nog känna igen de här programmet.

Eller just Jailbreaka, gillar du inte din Jailbreak ta bort den. Sjukt enkelt åt båda hållen.
Här har du annars en snygg startskärm med den infon du ville ha: Aktiv startskärm.

Värt ett försök

1
Bevaka tråden