Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felmeddelande (-50) vid synkronisering

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft min iPhone i ett par veckor och det rullar på bra och telefonen fungerar fortfarande klockrent men i går fick jag ett felmeddelande för första gången "PE:s iPhone kan inte synkroniseras. Ett okänt fel uppstod (-50)". Innan dess har den gått genom e-post, kalender mm men slutspurten när det står att telefonen synkroniseras avslutas med detta felmeddelande.

Någon som har nåt tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-30 09:07

Synkar du med Mac och iPhoto? Felet är då antagligen relaterat till ett korrupt fotobibliotek

1. Go to your Pictures folder (~/Pictures) and locate the iPhoto Library file.
2. Control-click the iPhoto Library file and choose Show Package Contents from the shortcut menu.
3. In the iPhoto Library window, locate the iPhone Photo Cache folder and drag it to the Trash.
4. Close the iPhoto Library window

Synka

Ska testa det.

Har inte testat än men det jag kan komma på som jag gjort sedan dess att jag köpte iPhonen för tre veckor sedan är att jag laddade hem en programuppdatering till just iPhoto där man rekommenderades att söka genom ansiktsigenkänningen igen:
http://www.99.se/nyheter-mac/272721-apple-uppdaterar-iphoto.html

Kan det vara det som strular? Och försvinner inte de uppdateringar som gjorts i iPhoto om jag slänger cache foldern - fast det borde det väl inte göra utan de ändringarna sitter väl i någon datagasfil.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-30 21:29

cache-foldern är nog inte ett måste, den byggs upp automatiskt. på nytt när behov uppstår. Behovet definieras av din Mac/iPhoto.

Det vill sig inte. Har gjort ett par försök på olika sätt. Dels har jag slängt mappen ovan men det hade ingen som helst effekt utan felmeddelandet är detsamma.

Försökte först med att slänga mappen. Sen att göra en återställning och att återställa mobilen utifrån en säkerhetskopia men med samma resultat: allt synkar finfint ända tills slutet då felmeddelandet kommer. Allt annat verkar verkligen vara synkat också så det är bilderna det faller på.

Förutom att felmeddelandet kommer så är det enda andra som känns konstigt att programmet Affär/app store var borta - både på telefonen och i itunes och att jag inte kunde göra nåt med programmen på mobilen genom iTunes - ikonerna svarade inte alls.

Till sist testade jag att återställa telefonen igen och att ställa in den som en ny telefon med allt från "scratch" ochNu efter "blank"återställningen kom Affär tillbaka och allt flyter på som det ska på alla plan ända till jag ska lägga in bilderna från iPhoto. Då kan jag dels inte välja alternativet "markera album, händelser..." och när jag försöker synka så kommer felmeddelandet igen.

Vet inte om felet ligger hos telefonen eller hos iPhoto eller...

Drygt är det hur som.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-08 21:33

Åh! Jag har precis samma problem!!! Någon som har lösning? Jag har än så länge inte lyckats synka min iphone alls, det enda som hänt är att mina app's är borta från fånen... Annoying.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-09 07:33
Ursprungligen av KatBat:

Åh! Jag har precis samma problem!!! Någon som har lösning? Jag har än så länge inte lyckats synka min iphone alls, det enda som hänt är att mina app's är borta från fånen... Annoying.

Med exakt samma menar du "Felmeddelande (-50) vid synkronisering" eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-10 07:57

Det kan man säga!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-10 17:48

Då skulle jag börjat här

error 50 iphone - Google-sökning

Det har löst sig för mig. Kommer inte ihåg exakt hur men det blev en riktig "bonn-lösning" till slut. Det som strulade visade sig vara en bild i iPhoto i antingen ett album eller en fotobok. Det var någon vajsing i koden. Gick in i koden för iPhotos databas och hittade ett fel där. När jag raderade bilden (eller om det var albumet/boken snarare) så löste det sig.

Gjorde en backup innan vilket kan vara bra.

Beklagar att jag inte kan vara mer precis men detta skedde precis innan jag skulle iväg på en långresa så det var en del att stå i.

Lycka till!

1
Bevaka tråden