Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa tangentbord i Leopard

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett lite udda problem, jag har inte hittat någon annan som har råkat ut för samma sak (men det är kanske ett problem mer med mina sökfärdigheter).

Efter att jag provat ett annat tangentbord till min dator än det jag normalt använder så tycker OS X att tangenten under Esc (i mitt fall 1/2 och §) har bytt plats med <> -tangenten. Detta är såklart oerhört irriterande då jag kodar och använder mig en hel del av större än och mindre än.

Jag kan inte hitta något sätt att nollställa tangentbordet i OS X så att jag får tillbaka den tangentuppsättning som rådde innan jag var tangentbordsotrogen. Jag misstänker att det hela är en hämnd från OS X.

Vilket språk/tangentbordslayout är OS X inställd på nu?

Vilket tangentbord var det som du provade? Och installerade du någon speciell mjukvara för det? Och är den i så fall avinstallerad nu?

Jag använder normalt (innan testet och efter det) ett Logitech UltraX med svensk tangentbordslayout.

Det tangentbord jag testade var ett Apple Extended Keyboard II med en ADB till USB-adapter.

Jag har använt Svensk-Pro som tangentbordslayout för alla inblandade tangentbord i OS X, även det som är aktivt nu på datamaskinen.

w00t

Jag hittade lösningen:

sudo rm /Library/Preferences/com.apple.keyboardtype.plist

Tack till: carlo.log, How to reset your keyboard on OSX - How to reset your keyboard on OSX

1
Bevaka tråden