Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS så vägrar låta sig jailbreakas

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-23 01:26
Ursprungligen av Cokey:

Min pappa fick en ny iPhone utbytt på garanti då hans gick sönder, han fick vänta ganska länge då dom var slut och han fick sin i mitten av November. Hans gick att jailbreaka som "vanligt" med blackra1n. Hur kan man se hur gamla dom är? Eller nya för den delen

Nu är det så att i princip kan alla iPhone 3gs jailbreakas. Det enda problemet är att den nyaste 3gs som kom någon gång i oktober har ett nytt bootrom som gör att man inte kan starta om den efter jailbreaket utan att den går i recovery mode och man måste sparka igång den med blackra1n.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-23 02:24
Ursprungligen av Cokey:

Min pappa fick en ny iPhone utbytt på garanti då hans gick sönder, han fick vänta ganska länge då dom var slut och han fick sin i mitten av November. Hans gick att jailbreaka som "vanligt" med blackra1n. Hur kan man se hur gamla dom är? Eller nya för den delen

Är din iPhone tillverkad efter vecka 39 så har den förmodligen den nya bootromen och det finns ingen lösning till det för tillfället. Fjärde och femte siffran i iPhonen's serienummer visar vilken vecka den är tillverkad (xxx39xxxxxxxx)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-23 11:29

Okej, jag har kollat upp detta lite mer nu. Min är tillverkad V.39 enligt Freddes info och min är Jailad med Blackra1n och går att starta om och allt det där precis som vanligt.

Var tvungen att ringa min pappa för att dubbelkolla, hans är tillverkad V. 45 och jag har jailat den med Blackra1n via MAC och han kunde starta om den precis som vanligt. Allt fungerade och han behövde inte ansluta en dator för att "starta" upp den.

Jag blir inte riktigt klok på detta.. Får se helt enkelt när jag får min nya vad som händer och sker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-23 20:52

Notera att jag skrev 'förmodligen'. Det har även att göra i vilken fabrik den tillverkats, alla fabrikslinor verkar inte ha fått den uppdaterade bootrom-koden samtidigt.

Grattis till din pappa då

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-23 23:15

Säger inte emot dig alls.. Jag bara "hoppades" på att nån fixat det.. Får helt enkelt se vad jag får.. Kanske får en gammal från hyllan (hoppas)

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-01-24 05:11

min jailbreak funakde fine men har upptcäkt nu i efterhand att varje gång jag startar om telfonen måst jag göra igång blackrain igen o koppla in den i datorn, får bara upp anslut till iTunes bilden annars

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-24 12:40

Precis det är det jag är rädd för. Iofs så har min telefon bara "dött" en gång för mig och då var jag hemma så det hade inte varit nån fara..

Hade ju varit skönt att slippa dock. Speciellt nu när jag är van vid riktig jailbreak...

Jag ger upp

Plötsligt gick det att jailbreaka med min telefon med den nya programvaran. Men efter att blivit uppmanad att starta om efter installation av ett program så gick det inte att göra som ni skrivit längre.

Varje gång jag anslöt så säger datorn att telefonen behöver återställas och när jag klickat på den svarta droppen så dyker bilden på hackern upp i telefonen och sedan står det i datorn att programmet väntar på reboot men denna kommer aldrig. Trycker jag själv på omstart i telefonen så är jag tillbaka på ruta ett igen.

HUR gör man? Instruktionen som det hänvisas till i ett tidigare inlägg funkar inte med denna senare variant av programvaran. Det vore helt ok att starta om med sladden i bara det ville funka!!

Finns det någon hjälte därute som kan skriva en numrerad lista som funkar för ett pucko att följa så att man kan få detta att funka?

Hoppas, hoppas.....

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-29 17:18
Ursprungligen av kjellebelle:

Plötsligt gick det att jailbreaka med min telefon med den nya programvaran. Men efter att blivit uppmanad att starta om efter installation av ett program så gick det inte att göra som ni skrivit längre.

Varje gång jag anslöt så säger datorn att telefonen behöver återställas och när jag klickat på den svarta droppen så dyker bilden på hackern upp i telefonen och sedan står det i datorn att programmet väntar på reboot men denna kommer aldrig. Trycker jag själv på omstart i telefonen så är jag tillbaka på ruta ett igen.

HUR gör man? Instruktionen som det hänvisas till i ett tidigare inlägg funkar inte med denna senare variant av programvaran. Det vore helt ok att starta om med sladden i bara det ville funka!!

Finns det någon hjälte därute som kan skriva en numrerad lista som funkar för ett pucko att följa så att man kan få detta att funka?

Hoppas, hoppas.....

iclarified.com

??? Guiden som det hänvisas till i inlägget ovan handlar ju bara om hur man låser upp en låst telefon som redan är jailbreakad. Nu var det ju inte detta som är problemet, jag vill bara att telefonen skall kunna köras jailbreakad! Upplåsning har jag inget behov av men jag vill tex köra program i bakgrunden mm.

Vid steg sex kommer problemet: telefonen startar inte om utan det står i dialogrutan "waiting for reboot". Om jag själv trycker på omstart på telefonen så säger iTunes att telefonen måste återställas.

Hur kommer jag vidare?

Davey, du ÄGER!

Tack för hjälpen, nu funkar allt med min jailbreak!!

Bevaka tråden