Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Win 7 oem på bärbar med nyckeln från bärbar?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Min sambo köpte nyligen en bärbar pc från HP, samtidigt köpte jag en Win 7 oem som jag ska köra virtuellt på min MacBook.

Nu är frågan om jag kan installera om den bärbara med min oem skiva men jag använder nyckeln som sitter på den bärbara. Detta borde egentligen inte vara något problem eller vad tror ni?

Varför detta, jo för att bli av med alla konstiga program som HP lägger in.

/Mattias

Ursprungligen av Mattias J:

Varför detta, jo för att bli av med alla konstiga program som HP lägger in.

/Mattias

Bra idé! De flesta märkestillverkarna lusar ner sina datorer med crapware, förutom Asus och Samsung, som är lite mer återhållsamma.

Så länge du har en OEM-nyckel för samma språkversion och samma version (32 resp 64-bitar) så kommer det att funka.

Du slipper också avinstallera Norton/Symantec/McAffee det första du gör... Installera MS Security Essentials på engelska (finns inte på svenska än) genom att ladda ner den från softpedia.com, så har du gratis virusskydd också.

Senast redigerat 2009-12-06 18:42
Ursprungligen av Macce65:

Bra idé! De flesta märkestillverkarna lusar ner sina datorer med crapware, förutom Asus och Samsung, som är lite mer återhållsamma.

Så länge du har en OEM-nyckel för samma språkversion och samma version (32 resp 64-bitar) så kommer det att funka.

Du slipper också avinstallera Norton/Symantec/McAffee det första du gör... Installera MS Security Essentials på engelska (finns inte på svenska än) genom att ladda ner den från softpedia.com, så har du gratis virusskydd också.

Tack för det.

Jo det är samma språk och båda är 64-bit.

1
Bevaka tråden