Min hjärna är lite kul. Den kan hitta något gammalt skrot i ett hörn och föra upp det till ytan och vara mycket intensiv och pocka på uppmärksamhet tills dess jag gjort ett försök att reda upp vad det nu var för gammalt mög den hittade i någon av mina hjärnvindlingar.
Jag har den senaste månaden om och om igen tänkt på en grej jag såg på TV någon gång för länge sedan, runt 20 år sedan gissar jag.
Det var en liten kort animerad film som berättade en saga (för vuxna) som gick ungefär i den här stilen, jag minns tyvärr bara brottstycken här och där:
I början så fanns det bara män på jorden och de levde lyckliga tillsammans. För att fortplanta sig lade de ägg och det fungerade bra det. (Bitar fattas)
En dag landade ett rymdskepp - med kvinnor. (Bitar fattas). De visade män ett nytt sätt att fortplanta sig. (Bitar fattas)
Sedan hände något mer jag inte minns, kanske blev män och kvinnor osams på något sätt och av någon anledning?
Sedan gick allt åt skogen när det visade sig att männen glömt bort konsten att lägga ägg. (Bitar fattas)
Minns inte slutet heller. Någon som har en susning om vad jag yrar om?
Alternativt några bra starka piller?
Mina herrar, starta era "Mad search engine skillz" nu!
(Edit: Kompletterat titeln lite. )