- zinned
- Medlem ●
- Malmö
- 2009-12-09 11:24
goflorp >>
Oj oj oj vad du missade min poäng. Jag tyckte jag överdrev en hel del så att den inte skulle missas men du lyckades Jag ska kort försöka beskriva vad jag menade än en gång samt att beskriva så som jag uppfattade svaren längre upp :
1) Man möts direkt av inlägg som "zinned, du kanske skall söka innan du startar nya trådar? ", "Bli supporter då. Eller har du andra briljanta idéer på hur 99an skall överleva utan reklamintäkter? Luft?" etc. Personligen tycker jag inte att det är trevlig läsning då man har ställt en enkel fråga, det tar jag som en direkt avig inställning och ett försök till att dumförklara mig.
2) Vanligtvis så brukar det inte finnas kostnader kombinerat med att vara användare i ett forum. Jag har ju nu förstått upplägget här på 99.se men det är absolut inget självklart med detta, speciellt inte för mig som ny användare. Detta finns det tydligen ingen förståelse för utan jag får hugg tillbaka för att jag är så dum som inte förstår det.
Nu tycker jag du är förbannat barnslig och snäser att om du minsann inte får klubba tänker du lipa hela vägen hem och minsann ALDRIG komma tillbaka till den här affärn.
Hence my exaggeration.
Är reklamen så jävla jobbig får du ju ta det stooooora beslutet, skall jag betala för att slippa den eller skall jag försöka leva med den.
Du kan ju också barnsligt nog bestämma dig för att vi var minsann så Elite-typer här att vi 100000 inte ville lyssna på dig och att du fick minsann mothugg - det är en känd psykologisk skyddsfunktion, så mkt att du kände att vi beslutade åt dig....
Du förutsatte att jag visste precis vad bilden handlade om, att det var en medveten reklamplacering. Så var inte fallet.
Psykologisk skyddsfunktion? Det skulle jag inte säga utan anledningen till mitt svar ses snarare i punkt och två ovan i detta inlägg.
På Aftonbladet får man ju pröjsa om man vill se fördjupningar (PLUS) och liknande arrangemang finns på mändger av ställen på nätet. Det är väl inget konstigt med det.
Aftonbladet ja, det är en tidning och företag. Det var inte vad jag trodde 99.se var utan jag trodde det var ett exellent forum för alla Mac-entusiaster, jag hade ingen aning om att man kunde och uppmanades att sponsra sidan med pengar i utbyte mot fördelar. Det är definitivt inte något som hör till vanligheterna och absolut inte något jag tidigare var införstådd med.
Så, sluta inte kom hit. Väx upp istället och delta i diskussionerna. Vill du påverka 99 i någon riktning, driv det då i den riktningen. Vill du har mera "snäll-känsla", börja då själv med att vara snäll istf att ruska på huvet och säg att "tss, jasså ni ä såna, ja er kan man ju inte leka med."
Läs om, i hopp om att du denna gången förstår både mitt ursprungsinlägg och reaktion på svaren. Jag har inte varit annat än snäll, jag är snäll som person. Däremot reagerar jag när någon ger dumförklarande svar, helt naturligt.