Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Komplett avinstalltion av Paralells?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag undrar hur jag gör en total av-installation av Paralells?

Jag använde den inbyggda avinstalleraren, men jag fick ingen extra plats på hårddisken och när jag sedan ominstallerar Paralells så finns fortfarande den gamla Windows-installationen där.

Jag vill alltså totalt ta bort programmet och återfå de 32 Gigbyte som är skapade för Window.

Och som sagt: "Uninstall" fixar inte biffen....

Jag är gammal PC-användaren... och där var det i alla fall enkelt.... bara gå in på C: och radera allt skräp. Men på en Mac fattar man ju inte var filerna är

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-08 12:06

Uninstall tar endast bort programmet. Windows image filen ligger i din hemmapp. Du hittar den i Dokument/Parallels/ mappen.

Vad gäller windows så tar man kanske bort filerna när man kör uninstall men registry är fortfarande nedlusad.

//Rob

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-12-08 12:11

Ärligt talat stockholmstar. Hur mycket ansträngde du dig för att missa http://kb.parallels.com/en/5029 ?

Har du gjort en egen partition för windows (liknande BootCamp)? I sådana fall måste du plocka bort den partitionen med något slags hårddiskverktyg.

Om du istället bara installerad med din Windowsinstalltion i en fil så ligger den i /<användarnamn>/Documents/Parallels/ . Vet du att du inte ska använda den mer är det bara att slänga den mappen i papperskorgen

EDIT: Nån annan hann visst före, fick telefon under tiden jag skrev svaret

1
Bevaka tråden