Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Din order borde skickas den 30.10.2003 eller tidigare"!?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-05 18:47

Hej allihopa.... det här är nog endast andra gången jag skriver något sen jag blev medlem här....snokar mest annars =D

Jag fick just ett mail från Apple där det stod detta om min G5 Dual 2Ghz:

Din order borde skickas den 30.10.2003 eller tidigare...

VA!??! :eek: Jag hoppas detta är enbart för att Apple reserverar sig inför en försening i framtiden.... på telefon säger de fortfarande att de ska komma i Augusti....

Vad tror ni?

/A

• Oregistrerad
  • 2003-08-09 08:03

Jag tror dom kommer i Augusti.
Om dom inte kommer i Augusti får dom nog passa sig nästa gång dom sätter ett så kallat leveransdatum.

• Medlem
  • 2003-08-09 09:08

Ja Apple hävdar fortfarande 3:e veckan i Augusti så vi får väl se...

Det blir bara värre och värre.....
Här har man hetsat upp sig och beställt en dubbeltvåa. Först drar Apple ut på tiden, sedan får man reda på att iom PCI-platsernas förrändringar så är det osäkert om mitt nuvarande ljudkort kommer att fungera. Knappt någon utav Digidesigns ljudkort är kompatibla med G5.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Här har man hetsat upp sig och beställt en dubbeltvåa. Först drar Apple ut på tiden, sedan får man reda på att iom PCI-platsernas förrändringar så är det osäkert om mitt nuvarande ljudkort kommer att fungera. Knappt någon utav Digidesigns ljudkort är kompatibla med G5.

Vilket ljudkort gäller det?
Du kan ju alltid byta upp dig.
Fast det är ju iofs drygt.

Citat:

Hej jag vill köra mitt 10 år gamla audio media 3 på min 1 dag gamla g5. Funkar det?

hej jag vill montera min 10 år gamla förgasare på min nya vätgasdrivna bil. Går det?

Edit: å andra sidan, vad ska man med ett audiomedia 3 till när det ändå finns optical in/out på moderkortet? Dessutom 24bit/96Khz?

Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
Hej jag vill köra mitt 10 år gamla audio media 3 på min 1 dag gamla g5. Funkar det?

För det första, vad är det som säger att jag har ett AudioMedia III kort? Det har jag nämligen inte.

Jag köpte ett nytt ljudkort för mindre än ett år sedan, nämligen ett M-Audio delta-66 och det är det jag oroar mig för.

DIGI 001 lär ju en del hemmapulare ha, det kortet är inte så gammalt heller. Så att komma och snacka om ett Audiomedia III känns lite lamt.

För det andra så kan jag med min nuvarande ssetup i hemmastudion inte använda G5:ans optical out. Jag kör SPDIF emellan Deltan och mitt Yamaha 01/v.

Senast redigerat 2003-08-10 02:56
Citat:

För det första, vad är det som säger att jag har ett AudioMedia III kort? Det har jag nämligen inte.

Jag köpte ett nytt ljudkort för mindre än ett år sedan, nämligen ett M-Audio delta-66 och det är det jag oroar mig för.

DIGI 001 lär ju en del hemmapulare ha, det kortet är inte så gammalt heller. Så att komma och snacka om ett Audiomedia III känns lite lamt.

För det andra så kan jag med min nuvarande ssetup i hemmastudion inte använda G5:ans optical out. Jag kör SPDIF emellan Deltan och mitt Yamaha 01/v.

well well, varför kan du inte köra direkt spdif g5 -> yamma då? det borde väl rocka? Skicka ljudkortet om det bara är spdif du vill ha... eller?

Jag tog mej förresten friheten att söka reda på info om ditt ljudkort.. men tyvärr avslöjar ej tillverkaren huruvuda det är kompatibelt eller ej. Men i slutändan verkar det gälla om kortet klarar 3.3v pci-platser eller om det kräver 5 volt.

Senast redigerat 2003-08-10 02:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
well well, varför kan du inte köra direkt spdif g5 -> yamma då? det borde väl rocka?

G5 har optisk spdif, det har inte Yamahan. Annars hade det varit det uppenbara valet.

Citat:

G5 har optisk spdif, det har inte Yamahan. Annars hade det varit det uppenbara valet.

Billig och bra?

http://www.digitalconnection.com/products/audio/co2.htm

Tur att jag köpt ett FireWire baserat ljudkort MOTU 828 MKII, fungerar klockrent, finns alla in & ut man kan önska sig samt att det går att lägga till fler 828:or gör det ju inte sämre.

nackdel = dyrt, men mycket för pengarna.
Körde Yamaha DSP factory kort innan (bara problem) Körde Audio Media III innan (mkt problem), körde Delta Dio 2496 (bästa PCI jag haft) Men FireWire är att rekommendera om man vill ha ett stabilt externt hårdvaru ljudkort.

http://www.swedenmidimusic.com/catalog/product_info.php?cPath=8&products_id=25

läs min produktrecension på sidan.

Här köper du Digital omvandlare i Sverige www.luthman.se CO2 695:- ink moms

Konverterar optiskt till koaxialt och vice versa. Två digitala ingångar: 1 Toslink (optisk), 1 RCA (koaxial). Transformator-isolerade RCA anslutningar eliminerar jordslingor.

1
Bevaka tråden