Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt lösenord till homerun - återställa automatisk anslutning?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-12-10 19:20

Hur återställer man den automatiska anslutningen till betalnätverk som Homerun?

Första gången jag anslöt till Homerun kom det upp en inloggningsruta där jag matade in mitt användarnamn och lösenord till Homerun. På grund av en ändring av mitt abonnemang fick jag nya inloggningsuppgifter för en vecka sedan. Dock visas inte inloggningsrutan så att jag kan mata in det nya lösenordet. Konsekvensen är att t.ex Mail inte kan ansluta till servern.

Jag kan naturligtvis gå via Safari och använda inloggningssidan för Homerun, men det är inte det jag vill.

Så frågan är hur man återställer automatisk anslutning så att jag blir tillfrågad om lösenord. Tack!

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-12-10 21:26

Har du testat att slänga uppgifterna i nyckelringen?
Finns under Vertygsprog/Nyckelringen, leta upp Homerun och släng...

• Medlem
  • 2009-12-10 21:33

Det är en iPhone vi snackar om. Jag nämnde inte det i texten men visst har jag väl postat i rätt forum?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-12-10 21:42

sorry, helt mitt fel, klickade på dagens diskussioner och missade att posten var under iphone, sorry

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-12-10 21:44

menar du appen Homerun till iphonen?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-12-10 21:47

om ja, så finns där en länk som heter: configure, klicka o sen ändra till ditt nya, klart!

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-12-10 21:49

om inte, så gå in under inställningar, nätverk och sen välj ditt homerun nätverk och sen klicka på "glöm det här nätverket"....

• Medlem
  • 2009-12-10 21:54

Funkar det verkligen med glöm nätverket? Det är ju två saker vi pratar om: Dels är det själva WiFi-anslutningen som i Homerun inte kräver något lösenord. Sedan är det själva inloggningen för att komma igenom Homeruns proxy-server. Det är det senare av de två som är problemet. Jag befann mig inom homerun-täckning idag och kollade inställningarna. Det vete tusan om det ens fanns någon "Glöm det här närverket"-knapp. Jag vet att jag reagerade på det, men ska kolla nästa gång jag passerar homerun.

Tack för dina idéer

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-10 22:13
Ursprungligen av bbus:

Funkar det verkligen med glöm nätverket? Det är ju två saker vi pratar om: Dels är det själva WiFi-anslutningen som i Homerun inte kräver något lösenord. Sedan är det själva inloggningen för att komma igenom Homeruns proxy-server. Det är det senare av de två som är problemet. Jag befann mig inom homerun-täckning idag och kollade inställningarna. Det vete tusan om det ens fanns någon "Glöm det här närverket"-knapp. Jag vet att jag reagerade på det, men ska kolla nästa gång jag passerar homerun.

Tack för dina idéer

Läs inlägg #6!

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-12-10 22:03

just den "Glöm det här närverket"-knappen har hjälpt mig de gånger när jag bytt lösen till mina olika nätverk, hoppas det löser sig, lycka till!

1
Bevaka tråden