Ja, alltså, en grafisk mall, hur har ni (de) tänkt att den skulle skyddas? Det skulle ställa krav på en fullständigt absurt unik verkshöjd för att kunna klejma att ni äger en viss form. Tyvärr är det så att så fort man tryckt något/visat något så är det "out there".
Dessutom: skulle inte detta kräva nån slags husrannsakansorder där man kan gå in i "den inspirerades" dator och kolla så att det är just en "mall" han använt? För annars kan han ju vara bara just "inspirerad" och en av hans inspirationskällor skulle ju då vara ett ställe han tidigare arbetat/praktiserat på. Inte så konstigt, det är ju så vi fungerar - vi blir inspirerade av det vi sett tidigare och det vi jobbat med tidigare. Han kanske har ett bra minne rentav? Nä, för att kunna bevisa att han använt er mall vid framtagandet av en viss grej (eftersom det är just den elektroniska kopieringen/stölden ni fokuserar på) kan endast bevisas med dold kamera som visar honom dubbelklicka på er mall och jobba i just den.
OBS! Jag menar inte att jag tror på detta, jag bara menar att ni kommer aldrig att kunna bevisa något. ÄVEN om han kopierat mallen från nätverket nån gång under tiden han varit där - han kanske den gången bara skulle jobba extra hemma och behövde mallen med sig.