Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så får du smilies i din iPhone!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2009-12-12 01:03

Många av er iPhonerävar har säkert redan fixat smilies i era iPhones, men för de som är nya och saknar alla smilies har jag gjort en liten guide och lita över alla smilies som faktiskt redan finns i din iPhone!

Steg-för-steg guide med bilder finns här

(För de som inte vill klicka sig in på min blogg kan jag tipsa om att programmet ni ska söka efter i App Store heter Emoji Free och är helt gratis!)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-12 03:58

Tack Skrfve
Det var kul

Synd bara att det bara funkar om man skickar mellan två iPhones, och att de är så jäkla små så man knappt ser vad det är för krumelurer alla gånger.

Det funkar inte att skicka i email som läses på annat än just iPhone, blir bara konstiga tecken i en Mac eller pC, och samma sak om man skickar till andra mobiltelefoner än just iPhone.

Så tyvärr, om än en kul grej ändå nästan helt värdelös.

Längtar efter den dag vi får riktiga smileys och även kan redigera textfont med fetstil storlek understrycket kursivera med mera.... Kasst att man inte kan det idag i en iPhone när den är så bra på mycket annat.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Haninge
  • 2009-12-14 09:49

Ja, det är lite trist. Som tur är hittar iaf inte mottagartelefonen på någon annan symbol (som på den gamla ems-tiden)... Fet/Kursiv borde komma i nästa version av iPhone OS. Hoppas jag iaf, saknar det!

Kan man ha flera utländska skrivbord aktiverade samtidigt som man har emojisymboler under jordgloben?

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Kan man ha flera utländska skrivbord aktiverade samtidigt som man har emojisymboler under jordgloben?

Ja.

.......

1
Bevaka tråden