Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudboken spelas inte i rätt ordning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har fixat så jag har en ljud bok i itunes och den är inne som en ljudbok även inne i min iPhone, men när jag ska spela upp den i min iphone blandar den hej villt, kan det ha o göra med i namnen dom heter ju spår 01.. osv..dock ligger dom i samma ordning i itunes och där funkar det perfekt.. hjälp?!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-19 07:55
Ursprungligen av Ludde57:

Hej, har fixat så jag har en ljud bok i itunes och den är inne som en ljudbok även inne i min iPhone, men när jag ska spela upp den i min iphone blandar den hej villt, kan det ha o göra med i namnen dom heter ju spår 01.. osv..dock ligger dom i samma ordning i itunes och där funkar det perfekt.. hjälp?!

och du har koll på att du har kontinuerlig uppspelning, och inte "shuffel"?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-12-19 10:52

Använd AudioBookBuilder så blir det hela så mycket enklare.
Lasta ned och testa vet jag.
Sök på Mac OS X Software Updates and Mac OS X Downloads - VersionTracker så hittar du den säkert.

det borde funka om du döper CD1 till CD1 i info inställningar under skiva. och sen CD2 till CD2 osv.

AudioBookBuilder funkar utmärkt men om boken är mer än 18 timmar så blir det lite tråkigt med två filer.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-12-19 21:46

Och hur många filer får du om du importerar dom som vanliga ljudfiler?

Nej shuffle läget är inte på, ljudboken ligger på ca 27 h. Ca 21 cd skivor...267 ljudfiler. Ska testa dettatack för alla tips.

Jag undrar om det inte är en bugg i senaste iTunes. Jag hade tidigare väl fungerande ljudböcker i rätt ordning. Det är det nu också i iTunesbiblioteket, men inte när det gäller iPod. Hur jag än döper om och grupperar blir det hejsan-svejsan-ordning i iPoden. (ändringar och grupperingar är alltså försök till att få det att fungera)

Det funkar inte....ibland blir man galen!

1
Bevaka tråden