Skrevs ursprungligen av kent
har du någon bra motivation för varför man bör ha den? Ha-begäret finns, men jag kan inte komma på vad jag ska ha den till egentligen..
Jag tänker ha den till *allt*. Ha alla dokument, kontakter, mail, kartor, bilder, ordlistor, lexikon och allt annat man kan tänkas behöva. Dessutom ska jag använda den i plugget för att kunna testa Java-program direkt under föreläsningarna. Sen kommer WiFi kort i SD-format som gör att man kan använda den till att surfa ordentligt, inte bara GPRS. GPS är ju också nåt man kan skaffa senare.
Sen kan man använda den för att skicka SMS och MMS meddelanden. Använda Palmen istället för telefonens dåliga telefonbok när man ska ringa o.s.v.
Jag har nu byggt mitt första "hello world"-PalmOS-program. Problemet är nu bara att jag inte kan testa den. Det finns emulator, vilket jag har hämtat. Men man måste ha ROM-image för att få in PalmOS in i emulatorn. ROM-image får man bara hämta från Palm om man bor i USA (börjar bli trött på sånt) annars måste man skriva in ett avtal som man måste skriva under och skicka in med post.. urrrrrrk.
Ciryon